  • Data: 2007-12-15 21:34:04
    Temat: Re: "delegacja" wła?ciciela
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 15 Dec 2007 21:45:18 +0100, Maciek napisał(a):

    > To ja się może dołączę. Do tej pory nie zaliczałem do kosztów diet, bo
    > było to jakoś dziwnie interpretowane (jako KUP traktowałem tylko koszt
    > mojego noclegu, dojazdu - zresztą nie było tego dużo). Widzę jednak, że
    > pojawiły się nowe interpretacje i warto się tematem bliżej zainteresować
    > :-) Czyli jak sprawa powinna wyglądać formalnie? Faktury za nocleg itp
    > idą normalnie w koszty, zaś do diet robię sobie dowód wewnętrzny z
    > informacją kiedy, gdzie i na jak długo wyjeżdżałem. Wyjazd powyżej 12h
    > to chyba 23zł, zgadza się?

    To może od początku? ;>

    W ustawie opdoof art. 23 ust. 1 pkt 52

    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.14.176
    .html

    potem mamy rozporządzenie MPiPS w sprawie wysokości oraz warunków ustalania
    należności przysługujących pracownikowi.... paragraf 4 ust. 4

    http://www.dymek.martel.pl/prawo_pracy/praca/Akty/de
    l0118.html

    wychodzi z tego, że właściciel firmy nie może zaliczycz w koszty prócz
    diety, żadnych innych ryczałtów, które przysługują pracownikom, inne
    wydatki na podstawie faktur i owszem.

    > Mam jeszcze tylko pytanie kiedy można mówić o podróży służbowej. Czy
    > wyjazd do sąsiedniej miejscowości (jakieś 15km, można się tam dostać
    > także komunikacją podmiejską) na około 12h to już jest podróż służbowa? :-)

    Poczytasz, zinterpretujesz, ocenisz... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna