  • Data: 2009-08-26 09:23:30
    Temat: Re: darowizna od tesciowej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:

    > Przy okazji. Czy w przypadku dzieci pełnoletnich (do 24 roku życia),
    > studiujących na uczelniach państwowych, kwoty przekazywane przelewem na
    > szeroko rozumiane utrzymanie również *nie* są traktowane jak darowizny?
    > Czy też jest to darowizna i należy pilnować limitu?
    >
    > Wydaje się, że skoro w takim przypadku mam obowiązek łożyć na utrzymanie
    > dziecka, to nie powinno to być traktowane jako darowizna.
    >
    > Ale jak wiadomo chodzi o podatki, tak więc nie ma się co powoływać na
    > logikę.

    Nie nie jest to darowizna. Dopóki dziecko nie prowadzi samodzielnie
    oddzielnego gospodarstwa, czyli sie nie usamodzielni, nie ma stałych
    dochodów jest na utrzymaniu rodziców.

    Bylby tez problem np. z osobami niepełnosprawnymi, kotrzy nigdy sie nie
    usamodzielnią.

    Jeśliby nawet potem rodzice chcieli dokładać do dziecka, to też nie jest
    to jakiś szczególny problem. Kwota wolna od podatku w I grupie to 9637
    zł. Rodziców jest dwóch. Liczy się suma darowizn na 5 lat.
    To daje 321 zł miesiecznie, którymi można "wspierac" samodzielne dziecko
    miesiecznie.
    Jeśli to nie wystarczy, to można się wspomóc art 4A i tez nic nie
    zapłacić, ale trzeba już papierkologię wypełnić.