    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: darowizna od tesciowej
    Date: Wed, 26 Aug 2009 03:47:22 -0500

    Kazik wrote:

    > Nie przesadzajcie, US to nie Gestapo, nie lapia ludzi w brankach na
    > ulicy a sytuacja taka jak moja jest MSZ calkiem powszechna.

    Nie przesadzamy. Pogooglaj troche ile ludzi zadaje takie same pytania,
    tylko ze z dopiskiem ratunku US sie czepia.

    > Bez paranoi, nie bede szedl oplacac PCC bo dalem mojemu dziecku na
    > lizaka ;-P.

    Akurat tutaj nie musisz co najmniej z kilku powodów.
    pierwsze to sprawujesz opiekę na dzieckiem na podstawie KRIO i nie ma
    mowy o darowiźnie

    drugie, że nawet jakbyś dał tego lizaka dziecku na ulicy, to wartość
    tego lizaka nie przekroczy kwoty zwolnionej z podatku

    trzecie podatek płaci obdarowany, a nie ty

    czwarte PCC jest od umów pożyczki, nie od darowizny i zwolnione jest
    przy pożczykach do pewnej kwoty, już nie pamiętam czy podwyższyli czy
    nie, bylo 1000 zł.

    ale zapytaj gotfryda na temat podatku od przeprowadzneia babci przez
    ulice to ci wyjasni.
    Albo najlepiej googlnij tą grupę, pod haslem gotfyrd, babcia podatek.