  • Data: 2005-09-21 09:24:57
    Temat: Re: darowizna lokalu
    Od: "Mustad" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    no już dobrze czytam z góry na dół!

    > Najpierw kwestia formalna: czytałeś "zapodany cytat" ??? ;)
    > Przypomnę:

    > ...przeczytaj powyższe spokojnie i powoli...
    >
    > Teraz ad rem:
    > No a to że US "chce od gruntu" przecież jasno wynika z kolejności:

    > ...czy powyższe wzbudza jakieś wątpliwości ?
    > Jak nie to jedzuiemy dalej, jak masz wątpliwości to zajrzyj do
    > ustawy o własności lokali.

    chyba w ustawie (czy znajdę numer?) nie będzie zapisane, że grunt należy
    wycenic osobno a lokal osobno, a może bedzie, ale mam juz odpowiedź z US,
    chcą podatek osobny od gruntu przynalezny do lokalu/budynku

> [...]
    > w stosownej częsci za dach, stropy, klatkę schodową (jeśli jest)...

    > ...no i to chyba też jest jasne ??
    > SAM pisałeś: "czyj grunt tego budynek", nie ?
    > Więc *skoro* stałeś się współwłaścicielem budynku to RÓWNIEŻ
    > stałeś się współwłaścicielem gruntu.
    >
    > Pozostaje jeszcze raz spytać:

    > Jakiej ty się "podstawy" domagasz ??
    > Podstawą jest artykuł Kodeksu Cywilnego - ten który określa zasadę
    > "czyj grunt tego budynek" !!
    > Dostałeś udział w budynku - z mocy prawa dostałeś udział w gruncie.
    > Nie da się kupić "budynku bez gruntu". Prawo nie przewiduje.

    podstawa do opodatkowania jaki przepis to reguluje, ze musi byc do wartosci
    lokalu jeszcze wartość gruntu

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał