  • Data: 2005-09-20 08:58:34
    Temat: Re: darowizna lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Sep 2005, Mustad wrote:

    > dzięki wszystko jest logiczne i podatek 7% od wartości lokali wraz z
    > przynależnym gruntem, pomniejszony o jakieś ustawowe 9600 zł, ale nie do
    > końca mi to wyjaśnia. jak opisałem wcześniej wartość gruntu przynależny do
    > budynku jest więcej wart niż te lokale i US chce również podatek od gruntu.
    > Pytanie na jakiej podstawie?

    Najpierw kwestia formalna: czytałeś "zapodany cytat" ??? ;)
    Przypomnę:

    ...przeczytaj powyższe spokojnie i powoli...

    Teraz ad rem:
    No a to że US "chce od gruntu" przecież jasno wynika z kolejności:

    ...czy powyższe wzbudza jakieś wątpliwości ?
    Jak nie to jedzuiemy dalej, jak masz wątpliwości to zajrzyj do
    ustawy o własności lokali.
    *Właściciel lokalu jest współwłaścicielem budynku z mocy prawa* !
    Nie ma możliwości "mój dom a jego mieszkania" !!
    Dostałeś mieszkanie ? - no to dostałeś *udział w domu*.
    Twoja mam już *nie jest* jedynym i wyłącznym posiadaczem domu bo
    *część* podarowała tobie. I przy okazji ty masz udział i odpowiadasz
    w stosownej częsci za dach, stropy, klatkę schodową (jeśli jest)...

    ...no i to chyba też jest jasne ??
    SAM pisałeś: "czyj grunt tego budynek", nie ?
    Więc *skoro* stałeś się współwłaścicielem budynku to RÓWNIEŻ
    stałeś się współwłaścicielem gruntu.

    Pozostaje jeszcze raz spytać:

    Jakiej ty się "podstawy" domagasz ??
    Podstawą jest artykuł Kodeksu Cywilnego - ten który określa zasadę
    "czyj grunt tego budynek" !!
    Dostałeś udział w budynku - z mocy prawa dostałeś udział w gruncie.
    Nie da się kupić "budynku bez gruntu". Prawo nie przewiduje.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)