  • 1. Data: 2005-09-14 08:35:46
    Temat: darowizna lokalu
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    mam problem z darowizna lokali z przynalezną działka, wartość rynkowa
    działki jest większa od lokalu, czy doliczyć do opodatkowania wartość
    działki? przecież według ustawy jest ona przypisana do lokalu, ale US na
    pewno się przyczepi bo będzie miał większy podatek?

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 2. Data: 2005-09-14 15:00:07
    Temat: Re: darowizna lokalu
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Mustad" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działki? przecież według ustawy jest ona przypisana do lokalu, ale US na
    > pewno się przyczepi bo będzie miał większy podatek?

    za mało danych
    kto komu daruje??
    czy obdarowany był posiadaczem innego lokalu??
    co to za lokale i jak duże??

  • 3. Data: 2005-09-16 06:16:01
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    dzięki
    matka synowi chce zostawić lokale, ponieważ budynek został podzielony
    fizycznie na lokale.
    obdarowany nie posiada własności innego lokalu
    lokale z możliwością działalności gospodarczej , na dzień dzisiejszy pokój z
    kuchnia i łazienka 36mkw

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 4. Data: 2005-09-16 17:13:57
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

> [...]

    > obdarowany nie posiada własności innego lokalu
    > lokale z możliwością działalności gospodarczej , na dzień dzisiejszy pokój

    podatek będzie wynosił 7% od wartości tego wszystkie , pomniejszoną o jakieś
    drobne kwoty

  • 5. Data: 2005-09-19 06:05:11
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    od wszystkiego to nie wyjaśnia sprawy, do lokali przynalezy grunt jako
    całość nie ma w przepisach rozdzielności lokalu od gruntu, wi.ęc nie mozna
    do wartości lokalu dodawać warości gruntu.

  • 6. Data: 2005-09-19 07:04:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2005, Mustad wrote:

    > od wszystkiego to nie wyjaśnia sprawy, do lokali przynalezy grunt jako
    > całość nie ma w przepisach rozdzielności lokalu od gruntu, wi.ęc nie mozna
    > do wartości lokalu dodawać warości gruntu.

    Primo przyjrzyj się temu co napisałeś i spróbuj wyciągnąć wnioski.
    Wyraźnie napisałeś że "nie ma rozdzielności lokalu od gruntu" - po
    prawdzie jest to mocno nieściśle ale akurat DOKŁADNIE tłumaczy
    dlaczego "od wszystkiego" oraz dlaczego MUSZĄ być (do określenia
    podatku) dodane obie wartości ! Mowa oczywiście o podatku który
    obu wartości dotyczy - bo przed 1.V.2004 był podatek nie dotyczący
    gruntu (VAT).

    Secundo zapodam cytat który czasami daję w sygnaturce:

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzających obyczajów niektorych newsowiczów ?

    Teraz ad rem:

    > Użytkownik "Slayer" <b...@b...ble> napisał

    ...i tak jest.
    Trzeba rozróżnić lokal od budynku.
    BUDYNEK jest nierozerwalnie prawnie związany z gruntem - co zreztą jest
    paranoją samą w sobie, przypomnę iż to w Polsce miały miejsce wdrożenia
    nowatorskiej idei przesuwania budynków :>, niemniej to nie temat naszych
    rozważań.
    Ustawa o własności lokali określa iż właściciel LOKALU ma określony
    wpisem w księdze wieczystej UDZIAŁ w budynku; powinien on odpowiadać
    procentowi użytkowej powierzchni lokalu - ale to też inna sprawa
    i nie temat rozwazań.

    Krótko mówiąc: jak matka daruje synowi LOKALE w budynku to nierozerwalnie
    daruje mu również udział w budynku - bo budynek *składa się* z lokali
    i nie przewidziano innej możliwości dla budynku w którym są wydzielone
    lokale mieszkalne.
    A udział w budynku jest - jak wiesz i piszesz na początku - w sposób
    nierozerwalny związny z udziałem w gruncie, w tej samej proporcji
    do udział w budynku.

    Co Slayer napisał nie tak ?
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-20 05:37:52
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    dzięki wszystko jest logiczne i podatek 7% od wartości lokali wraz z
    przynależnym gruntem, pomniejszony o jakieś ustawowe 9600 zł, ale nie do
    końca mi to wyjaśnia. jak opisałem wcześniej wartość gruntu przynależny do
    budynku jest więcej wart niż te lokale i US chce również podatek od gruntu.
    Pytanie na jakiej podstawie?
    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 8. Data: 2005-09-20 08:58:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Sep 2005, Mustad wrote:

> [...]
    > budynku jest więcej wart niż te lokale i US chce również podatek od gruntu.

    Najpierw kwestia formalna: czytałeś "zapodany cytat" ??? ;)
    Przypomnę:

    ...przeczytaj powyższe spokojnie i powoli...

    Teraz ad rem:
    No a to że US "chce od gruntu" przecież jasno wynika z kolejności:

    ...czy powyższe wzbudza jakieś wątpliwości ?
    Jak nie to jedzuiemy dalej, jak masz wątpliwości to zajrzyj do
    ustawy o własności lokali.
    *Właściciel lokalu jest współwłaścicielem budynku z mocy prawa* !
    Nie ma możliwości "mój dom a jego mieszkania" !!
    Dostałeś mieszkanie ? - no to dostałeś *udział w domu*.
    Twoja mam już *nie jest* jedynym i wyłącznym posiadaczem domu bo
    *część* podarowała tobie. I przy okazji ty masz udział i odpowiadasz
    w stosownej częsci za dach, stropy, klatkę schodową (jeśli jest)...

    ...no i to chyba też jest jasne ??
    SAM pisałeś: "czyj grunt tego budynek", nie ?
    Więc *skoro* stałeś się współwłaścicielem budynku to RÓWNIEŻ
    stałeś się współwłaścicielem gruntu.

    Pozostaje jeszcze raz spytać:

    Jakiej ty się "podstawy" domagasz ??
    Podstawą jest artykuł Kodeksu Cywilnego - ten który określa zasadę
    "czyj grunt tego budynek" !!
    Dostałeś udział w budynku - z mocy prawa dostałeś udział w gruncie.
    Nie da się kupić "budynku bez gruntu". Prawo nie przewiduje.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-09-21 09:24:57
    Od: "Mustad" <m...@w...pl>

    no już dobrze czytam z góry na dół!

> [...]
    >
    > ...czy powyższe wzbudza jakieś wątpliwości ?
    > Jak nie to jedzuiemy dalej, jak masz wątpliwości to zajrzyj do

    chyba w ustawie (czy znajdę numer?) nie będzie zapisane, że grunt należy
    wycenic osobno a lokal osobno, a może bedzie, ale mam juz odpowiedź z US,
    chcą podatek osobny od gruntu przynalezny do lokalu/budynku

> [...]
    > Dostałeś udział w budynku - z mocy prawa dostałeś udział w gruncie.
    > Nie da się kupić "budynku bez gruntu". Prawo nie przewiduje.

    podstawa do opodatkowania jaki przepis to reguluje, ze musi byc do wartosci
    lokalu jeszcze wartość gruntu

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Tadeusz Musiał

  • 10. Data: 2005-09-21 23:09:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Sep 2005, Mustad wrote:

    > no już dobrze czytam z góry na dół!

    :)
    to jeszcze "nżyczki", czyli "przycinaj cytaty" - nie do zera, tylko
    do tego co potrzebne !

    [...]
    [...opis...]
    > chyba w ustawie (czy znajdę numer?) nie będzie zapisane, że grunt należy
    > wycenic osobno a lokal osobno, a może bedzie, ale mam juz odpowiedź z US,
    > chcą podatek osobny od gruntu przynalezny do lokalu/budynku

    Zlituj się.
    Podałeś wartość lokalu - no to US się przyczepił że chcą mieć
    również wartość gruntu. Źle myślę ?

    [...]
    > podstawa do opodatkowania jaki przepis to reguluje, ze musi byc do wartosci
    > lokalu jeszcze wartość gruntu

    Weź i się obudź (ja jeszcze nie poszedłem spać :>).
    Podatek jest OD NIERUCHOMOŚCI.
    Dobrze napisałem ?
    A nieruchomość to grunt lub grunt i budynek.
    Masz lokal - masz udział w budynku. A warunkiem żebyś miał udział
    w budynku jest udział w wartości gruntu.
    Nad czym ty kombinujesz, bo ja NIE rozumiem ???
    Dostałeś lokal - no jasne.
    Ale to OZNACZA że dostałeś UDZIAŁ W BUDYNKU - bo NIE DA SIĘ
    INACZEJ.
    Podważasz ? (odpowiedz !)

    A budynku NIE DA SIĘ dostać na własność bez gruntu.
    Podważasz ? (odpowiedz !)

    Więc JEŚLI wziąłeś lokal to wziąłeś udział w budynku i wziąłeś
    udział w gruncie.
    Wziąłeś udział w całej nieruchomości.
    I od CAŁEGO udziału (a nie tylko osobno wycenionego lokalu) należy
    się podatek.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)