  • Data: 2010-08-20 10:25:07
    Temat: Re: czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zaczynając od drugiej strony - nie ma zakazu.
    > Prawo do odliczenia VAT jest związane ściśle z momentem otrzymania

    otrzymania a nie wystawienia? napewno?

    > faktury (świadomie pomijam szczególne przypadki). A to oznacza że
    > obowiązują nas wyłącznie przepisy z miesiąca (a nawet dnia) w którym
    > otrzymaliśmy fakturę - to działa tez w drugą strone - jak kupiesz 600l
    > paliwa 31 grudnia 2010 i będziesz miał pecha, że fakturę wyślą ci pocztą i
    > dojdzie w styczniu 2011 to jeżeli zmienią się przepisy, nie odliczysz VAT.

    nawet jesli faktura bedzie wystawiona z datą grudniową?

    > Co nie wyklucza prób dobrania się do naszego portfela zarzutem, że zakup
    > takiej ilości paliwa na zapas, w sytuacji gdy nigdy wcześniej takich
    > zapasów się nie robiło i nie ma np. bazy paliwowej, służył obejściu prawa.
    > Jestem pełna wiary w US - nie poddadzą się bez walki.

    no wlasnie intryguje mnie to. gdzies kojarze ze nawet na grupie byl wyrok ze
    podatnik nie jest obowiazany do maksymalizacji placonego podatku - czyli ze
    moze korzystac ze wszystkiego jesli moze obnizyc to podatek w ramach granic
    prawa. problem tylko z wydumaniem czy mając świadomość zwiększonego
    obciążenia podatkowego mogę je obejść w ten sposób.

    można to też robić inaczej:) kupować po kanisterku więcej przy tankowaniach
    i magazynować nadwyzki:) nie bedzie jednorazowego zakupu duzego tylko
    zwiekszone zuzycie (co akurat u mnie pokruwa sie z okresem zwiększonych
    obrotow). pomijajac to ciekawi mnie wlasnie czy jednorazowy zakup bylby nie
    do podkopania.
    tez wierze w zdolnosci naszych US...niestety

    > Inna sprawa to przepisy dotyczące przechowywania paliw - to w końcu
    > materiał łatwopalny (a w odpowiednich warunkach nawet wybuchowy).

    no tak ale mam gdzie przechowywac takie paliwa (zreszta diesel az taki palny
    nie jest) a poza tym trzebaby penalizowac przechowywanie kanistrow
    20litrowych z benzyna:) bo o ile kanister 20l jak bedziesz miec pecha
    przewrocisz i rozlejesz ciecz o wybuchowych oparach, tak beczki 200l juz nie
    ruszysz:)