  • Data: 2011-05-02 10:52:36
    Temat: Re: czy umowę użyczenia lokalu trzeba rejestrowac w US?
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-05-02 12:44, Liwiusz pisze:

    > ale głowy nie daję, czy przepisy obecnie nie zmieniły się na korzyść
    > podatników, ztn. czy bezpłatne użyczenie (lub najem poniżej wartości
    > rynkowych) nadal zobowiązuje do zaksięgowania tego jako przychód
    > właściciela nieruchomości. Jakieś dwa lata temu miało się to chyba
    > zmienić, ale nie śledziłem tematu dokładnie.

    Dzięki za rzeczowe odpowiedzi. Mi namieszali w US. Postaram sie w środę
    jeszcze raz to zweryfikować. US twierdzi (tzn jedna pani :) ) że powinna
    być umowa użyczenia i że jej nie rejestuje sie w US i że można sobie
    wpuszczać w koszta. Oczywiście jest opcja taka że podpiszę z żoną umowę
    najmu na ciut wyższą kwotę - ale wtedy ryczalt dojdzie... A tak żeby sie
    to opłacalo to musi być co najmniej dwa razy czynsz z opłatami. Z tym że
    wtedy to jest glupie - ja sobie wrzucę w koszta zaplacę mniejszy podatek
    - a żona zaplaci ryczałt...

    pozdr
    rafal