  • Data: 2006-08-22 12:05:07
    Temat: Re: czy umowa kupna-sprzedaży moze być dowodem księgowym
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    aaa wrote:

    > Czyli jesli mam napisane w jednym z podpunktów umowy:
    > "sprzedający kwituje otrzymanie wymienionej kwoty, a Kupujący odbiór
    > przedmiotu"
    > to jak myslicie, może to zostać zaksiegowane w KPiR?

    Moim zdaniem tak. To powinno wystarczeć do ksiegowania.

    > Rachunku raczej nie wystawi mi osoba sprzedajaca towar (na ogół jest
    > to zwykły osobnik, nie prowadzący żadnej DG)

    A dlaczego sądzisz, że osoba nie prowadząca DG nie może wystawiać
    rachunku? Np. jak myslisz co wystawia osoba "pracująca" na umowę
    zlecenie? Tak samo w twoim wypadku. Najlepiej byłoby poniżej umowy
    dopisac małymi literami coś w stylu

    rachunek nr xxx (numer=numer umowy albo i bez numeru)
    sprzedający : Xxx Yyyy Adres
    kupujący: Aaa Bbb adres
    Nazwa towaru
    podpis sprzedajacego, podpis odbiorcy