  • Data: 2002-04-08 21:07:15
    Temat: Re: czy trzeba amortyzowac ST ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Apr 2002, Łukasz Góralczyk wrote:
    [...]
    >+ > Wracając do oryginalnego pytania: nie dalej jak wczoraj
    >+ > widziałem czyjś post przypominający, że takie "nienaliczanie"
    >+ > może przy odrobinie chęci ze strony kontrolera być potraktowane
    >+ > jako umyślne zaniżanie kosztów (!) - i podstawę do podważenia
    >+ > rzetelności ksiąg.
    >+
    >+ Moze sie myle, ale taki kontroler to skonczony...;->
    >+
    >+ Jezeli zaliczysz w koszty poniewaz planujesz sprzedaz w ciagu roku, to w
    >+ momencie sprzedazy masz przychod z tytulu tejze sprzedazy, na dodatek nie
> [...]

    Może nie dość jasno się wyraziłem: w oryginalnym pytaniu chodziło
    o kwestię "czy mogę NIE naliczać amortyzacji" !
    Czyli wciągnąc na ŚT i "umyślnie" nie amortyzować.
    -:)
    Ktoś pisał że grozi to zarzutem (właśnie) celowego zaniżania
    kosztów; no i ciekaw jestem czy taki przypadek jest znany.
    Bo z jednej strony państwo NIE traci, z drugiej podejrzenia
    o wprowadzenie towaru z "czarnego rynku" nie ma (są "papiery")
    - co innego jak jest towar BEZ dokumentów.
    A z trzeciej... jest problem: czy rzeczywiście MOŻNA na tej
    podstawie podważyć rzetelność ksiąg ?
    Inaczej mówiąc: czy istnieje PRZYMUS księgowania KUP ?!
    O ile dobrze wiem - dla VATu przymusu NIE MA.... :>

    Pozdrowienia, Gotfryd