  • Data: 2002-04-08 18:41:19
    Temat: Re: czy trzeba amortyzowac ST ?
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0204081558190.31125-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Mon, 8 Apr 2002, biedronek wrote:
    > [...Maciek...]
    > [...]
    >
    > Z definicji ŚT: "przeznaczony do używania ponad 12 miesięcy".
    > Nigdzie nie napisali że po tym okresie musi się rozpaść :) !
    > Był tu uczestnik, który twierdził że komputerów nie wpisuje
    > na ŚT: kupuje, uzywa 10..11 miesięcy i sprzedaje...
    > TYLKO - trzeba się pilnować: przekroczenie okresu ponad 11
    > miesiac ma skutki szczegółowo opisane w Ustawie ! (odsetki
    > wstecz do zmniejszenia sumy do poziomu amortyzacji).
    >
    > Wracając do oryginalnego pytania: nie dalej jak wczoraj
> [...]

    Moze sie myle, ale taki kontroler to skonczony...;->

    Jezeli zaliczysz w koszty poniewaz planujesz sprzedaz w ciagu roku, to w
    momencie sprzedazy masz przychod z tytulu tejze sprzedazy, na dodatek nie
    pomniejszony o umorzenie, do opodatkowania... Wprawdzie np. zakup i potem
    sprzedaz komputera w ciagu roku to masochizm (po pol roku komputer jest wart
    duzo mniej niz ewentualna naliczona amortyzacja), ale przepisy w tej materii
    sa raczej jasne, a i generowanie kosztow w ten sposob nie jest raczej
    oplacalne???:-) To juz chyba jednak nie problem urzedu...
    Oczywiscie pomyslowosc ludzi nie zna granic. Jakkolwiek nie potrafie sobie
    wyobrazic sytuacji, kiedy moglbym na takim dzialaniu skorzystac (pomijam
    oczywiste dzialanie zmniejszajace rozmiar strat, chodzi mi o zysk z takiej
    operacji).

    Natomiast jezeli sie zapomnisz i stuknie 12 miesiecy... Czysty zysk,
    wprawdzie naliczasz amortyzacje, ale odsetki... Bez komentarza.

    Pozdrawiam
    Łukasz