    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy składać korektę na 0.75%?
    Date: Mon, 14 Apr 2003 00:22:51 +0200

    On Sun, 13 Apr 2003 b...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ Teraz mam pytanie - czy powinienem w związku z tym złożyć deklarację
    >+ korygującą?

    Zaniżenie podatku... "Mój" US przy 6 zł chciał korekt.

    >+ To jest istotne pytanie - bo teraz wg. najnowszych przepisów -
    >+ każdą deklarację korygującą należy wiarygodnie uzasadnić, a jeżeli w oczach US
    >+ uzasadnienie nie będzie wiarygodne, to płaci się za to grzywnę.

    Źródło informacji prosimy podać.
    Wg np. mojej wiedzy "czynny żal" nadal działa. Jest prawdą że musisz
    podać przyczynę korekty, ale nie wiem jak mógłbyś załapać się
    na grzywnę :] Owszem, warunki są trzy:
    - wyrównać szkody budżetu
    - złożyć czynny żal
    - złożyć korekty nim US wychwyci błąd, razem z korektą złożyć wyjasnienie

    Jak widać zby zachować sensowną kolejność należy zrobić "wszystko
    naraz" :) (no bo głupio tak składać czynny żal albo wpłacać nim
    będzie korekta !)

    >+ Czy może - bo tak mi intuicja podpowiada - w najnowszym picie za marzec
    >+ składanym do 20 kwietnia powinienem sobie po prostu tę różnicę potrącić (plus
    >+ jakieś odsetki od zaległości podatkowych?) i odpisać sobie mniejsze
    >+ ubezpieczenie zdrowotne?

    Odsetki pewnie wyjdą o kilka rzędów mniejsze niż próg :) (2 zł),
    czyli jeśli korekty złożysz razem z aktualnym PITem to można
    się umówić że "potrącisz" (nie ma sensu wpłacać osobnym przelewem
    takiej należności, jeśli o to ci chodzi !).

    >+ Ja wiem, że piszę elaborat na temat 6,30 groszy, (bo jest tego rzędu kwota -
    >+ ok. 3 zlotych z groszami miesięczne), ale wolę dmuchać na zimne.

    Bywało gorzej :[ ;)

    FYI: jeśli sam mam takie "zaplątania" to później do PITa dołączam
    karteczkę (osobna, przyszyta spinaczem) w stylu "wpłata zaliczki
    będzie różna od wynikłej z deklaracji z związku z korektą deklaracji
    za .... i wyniesie odpowiednio ..... (tu wyliczenie: XXX+/-ZZZ=NNN)
    aby niepotrzebnie mnie nie ściągali do wyjaśnień :)
    Przy składaniu kopię i kopię kartki (osobno) podbijają bez prostestów.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)