eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy kupno komórki od osoby związanej umową z operatorem jest zgodne z prawem? › Re: czy kupno komórki od osoby związanej umową z operatorem jest zgodne z prawem?
  • Data: 2005-11-09 12:52:08
    Temat: Re: czy kupno komórki od osoby związanej umową z operatorem jest zgodne z prawem?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    d...@o...pl wrote:
    > ktoś kupuje nową aktywację wraz z drogim telefonem za złotówkę,
    > a mi proponuje kupno tego aparatu telefonicznego za gotówkę.

    Widziałeś kiedyś taką fakturę? To rzuć sobie kiedyś okiem.

    Jest sprzedaż aparatu telefonicznego, ma on cenę - wszystko jest
    zapłacone i jest to już prywatna własność kupującego.

    A że przy okazji podpisał umowę na płacenie abonamentu przez ileś tam
    miesięcy, to jest już zupełnie inna sprawa.

    > czy takie telefony są objęte przewłaszczeniem na rzecz operatora?
    > jak to wygląda w Erze, Plusie, Orange?

    Nie.

    > czy w razie niepłacenia i windykacji, abonent może zostać
    > pociągnięty do odpowiedzialności za to, że wcześniej sprzedał aparat?

    Oczywiście, że nie.

    > czy ja, jako nowy właściciel aparatu musiałbym go w razie czego
    > wydać komornikowi lub windykatorowi dochodzącemu należności od abonenta?

    Zdecydowanie nie.

    > czy w umowie kupna sprzedaży należy zawrzeć jakieś "prawnicze zaklęcia",
    > które miałyby mnie strzec od ewentualnych problemów w przyszłosci?

    Nie.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)