  • Data: 2010-04-08 09:18:38
    Temat: Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hpk556$qr$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > na wstępie przepraszam, bo to może i głupie pytanie, ale planuję otwarcie
    > drugiej firmy a obecnie rozliczam się ryczałtowo, stąd temat kosztów
    > formalnie nie jest mi znany:)

    Jak to drugiej?
    Jesli masz na mysli jednoosobowa DG, to nie mozna miec dwoch - przynajmniej
    w jednym kraju.

    > Pytanie takie - czy nie wystawiając np przez 3 miesiące żadnej faktury,
    > ale mając fakturyt zakupowe np. na narzędzia itp. mogę wrzyucić je w
    > koszty jak już będę coś wystawiać, czyli - kupiłem kilka rzeczy przez
    > kilka miesięcy, nie płacąc podatku, bo nie było za co, więc nie mam jak
    > odliczyć tych zakupów, czy mogę to zrobić po jakimś czasie, czy to się
    > rozlicza miesięcznie.

    To si erozlicza rocznie. Od sku,ulowanej sumy przychodow w roku odejmuje sie
    skumulowane koszty i placi od rozniky (czyli od skumulowanego dochodu)
    zaliczke, pomniejszona o skumulowane zaplacone zaliczki.
    W rozliczeniu rocznym podobnie - z tym, ze koryguje sie jeszcze o remanent.

    Podrawim
    SDD