  • Data: 2010-04-08 12:31:20
    Temat: Re: czy koszty sie sumuja miesięcznie przy braku dochodu?
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hpkb1p$jig$1@news.onet.pl...

    > Właśnie o to mi chodziło, dziękuje:) Mógłbyś jeszcze napisać jak się
    > wylicza zaliczki ( na podstawie zysku z roku poprzedniego??) i czy ew.
    > można np.

    Cos tam kiedys czytalem o jakims sposobie na podstawie roku poprzedniego -
    ale nie wiem, czy to jeszcze jest (ani czy wogole bylo :)
    Zaliczki wylicza sie na podstawie zysku z roku biezacego - skumulowanego od
    stycznia.

    > nie wyliczać zaliczek, a płacić jakby na bieżąco np. co 2-3 miesiące na
    > podstawie tego co wyliczę?

    Nie rozumiem. Nie wyliczac a placic na podstawi etego co wyliczysz - to
    chcesz wyliczac czy nie wyliczac.
    Moze w normalnym kraju wystarczy co jakis czas nagryzmolic cos na kartce w
    kratke i na podstawi etego wplacic.
    U nas trzeba prowadzic ksiege przychodow i rozchodow i wybrac albo system
    miesieczny z platnosciami zaliczen 20. dnia kazde miesaiaca (od 20 lutego do
    20 grudnia, w grudniu w podwojnej wysokosci) albo kwartalny z platnosciami
    zaliczek 20 kwietnia, 20 lipca, 20 pazdziernika, 20 grudnia .
    Jak zaplacisz pozniej (bo nei bedzie z czego) - to trzeba doliczyc odsetki.

    Pozdrawiam
    SDD