    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: (cross) Podatek od garaży (projekt)
    Date: Mon, 3 Feb 2014 14:17:05 +0000 (UTC)

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2014-02-03, AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > ciekawe jak to sie odniesie do garazy na prywatnych posesjach.
    > Mam dwa (albo jeden podwojny z dwoma bramami) - to tez bede placil za to
    > jako luksus?
    > Zmienie ich status na 'szopy' i powiem, ze parkuje auto w szopie (nie w
    > garazu) ;)

    <http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/774909,poda
    tek-od-nieruchomosci-od-garazy-podwyzka-stawek.html>
    ---
    Dom z garażem
    Jak wyjaśnia dr Bogumił Pahl z Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu
    Warmińsko-Mazurskiego, również osoby, które mają garaże w bryle
    jednorodzinnego budynku mieszkalnego, zapłacą podatek od nieruchomości
    według stawki właściwej dla budynków lub ich części pozostałych.
    Dotychczas płaciły niższą stawkę, jak za część mieszkalną.

    Garaże w budownictwie jednorodzinnym są zazwyczaj większe niż miejsca
    postojowe w blokach. A zatem podwyżki podatku dotkną mocniej właścicieli
    domów niż mieszkań. Przykładowo, posiadacz domu z garażem o powierzchni
    40 mkw. w tym roku zapłaci maksymalnie 29,6 zł od części garażowej,
    a po zmianach będzie musiał uiścić 309,2 zł rocznie.
    ---

    Ile w tym prawdy to nie wiem.

    --
    Artur