  • Data: 2014-02-04 00:20:41
    Temat: (FUW) Podatek od garaży (projekt)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    FUT warning - na .podatki, bo .samochody mało związane
    On Mon, 3 Feb 2014, Jacek wrote:

    > Ja odszukałem w pamięci, że jeszcze za PRL był[1] też podatek od płotów.

    No i chcesz flejma :>

    > Pobierano go jednorazowo i tylko od płotów metalowych (jako luksusowych).

    To akurat pomysł z kategorii "głupi".
    Premiuje walące się sztachety.
    Za to sam podatek od płotów - zdecydowanie powinien być, ale w inną
    stronę, tak samo jak "z grubsza każdy" podatek typu gruntowego.
    Opodatkowane powinnien być każdy poziom "wyłączania z przestrzeni
    publicznie dostępnej", czyli trzymając się płota (czasami się przydaje
    trzymać ;)), płot "100% zasłoniecia" powinien, owszem, być obłożony
    daniną. Skala kwadratowa (kwadrat procentu zasłonięcia), do 1%
    skali (10% zasłonięcia) się nie płaci. Szczegółowa regulacja do
    omówienia osobno ;) (idzie o pomijanie "spodu", blokowanie
    obchodzenia ograniczeń itede)

    Przecież to co się miejscami dzieje, że zaczynasz iść w tunelach
    zrobionych nad gruntem, to tragedia.

    > Warto ten pomysł podsunąć politykom.

    Ba, już oni to "zrozumieją" po swojemu :>

    > Podatku od płotu (na razie) nie było

    Jak nie było, skoro[->1] był?

    pzdr, Gotfryd