    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: co z ulepszonym ŚT zamortyzowanym jednorazowo?
    Date: Fri, 19 Jul 2002 22:10:55 +0200

    On Fri, 19 Jul 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Magdalena Woloszyk"
    [...]
    >+ > > Wiec powiekszaja wartosc skladnika majatku. Jak amortyzowac ?
    >+ > > Czy tak, jak przed ulepszeniem (czyli jednorazowo) ?
    >+ >
    >+ > Amortyzujesz samo ulepszenie. Troche to głupio wyglada, ale inaczej się
    >+ > nie da.

    Zgłaszam sprzeciw :)

    Przykład: sprzęt 3000zł, ulepszenie 4000zł.
    Jakbyśmy "amortyzowali samo ulepszenie" to rata amortyzacji liczona
    byłaby od 4000zł, a IMO zdecydowanie powinna być liczona od
    7000zł (czyli korzystniej :)) ! W ustawie napisali: "wartość
    początkową"....
    Owszem, jeśli chciałaś powiedzieć że amortyzujemy *kwotę*
    ulepszenia - to się zgadzam :) ale to chyba oczywiste (że
    przykładowych 3kzł nie można amortyzować drugi raz).
    Napisałem coś źle ?? ;)

    [... "Prawo nie może Cię za to karać." - pełna zgoda :)...]
    >+ Nie chodzi o kare...
    >+ Zgodnie z tym, zco powiedzial pan Godfryd nalezy powiekszyc wartosc ST.
    >+ OK. lecz przy powiekszeinu wartosci ST co do zasady
    >+ NIE ZMIENIA SIE SPOSOBU amortyzacji.

    Osobiście mam wątpliwości, czy *po* zamortyzowaniu owa zasada
    obowiązuje nadal - z chęcią poczytam komentarzy, linki do
    wyroków (ew. z braku - cytaty) mile widziane :)

    >+ Wiec Panie godfrydzie oczywiscie, ze powiekszamy wartosc pczatkowa,
    >+ lecz podatnikprzyjal ZGODNIE Z USTAWA, ze sposob amortyzacji jest
    >+ "jednorazowy".

    No to ja cię poproszę o przeczytanie mojego posta do Pulsara,
    sprawdzeniu *których* metod amortyzacji ustawa nie pozwala zmieniać
    i potwierdzeniu czy dalej będziemy się kłócić :)
    (BTW: to jest najlepsza metoda nauki:
    strony dyskusji mają motywację do sprawdzenia co w tej @#$%^&
    ustawie tak naprawdę zostało napisane !)

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie dla wszystkich !
    - Gotfryd