  • Data: 2002-07-19 19:52:57
    Temat: Re: co z ulepszonym ŚT zamortyzowanym jednorazowo?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Jul 2002, Pulsar wrote:
    [...]
    >+ > Jak dla mnie nie ma możliwości manewru :( - wzrasta wartość
    >+ > początkowa i 'leci' w amortyzację niejednorazową.
    >+
    >+ I co wtedy - korygować rok wstecz amortyzację jednorazową i od momentu
    >+ ulepszenia dopiero amortyzować na nowo?

    NIE !!!!
    Wyznaczyć nową wartość początkową, wyznaczyć stawkę amortyzacji
    i "wartość dodaną" -:) zamortyzować.
    Zauważ że (chyba niechcący :)) ustawodawcom wyszło coś takiego,
    że nakaz amortyzacji "tą samą metodą aż do pełnego zamortyzowania"
    *nie obejmuje* amortyzacji jednorazowej ! (dotyczy tylko
    art. 22i- 22k)
    Poza tym samo sformułowanie "do pełnego zamortyzowania" wyzwala
    u mnie chęć uznania, że *po* zamortyzowaniu do zera i kolejnym
    podwyższeniu wartości można by zmienić metodę... Wykładni nie
    znam (jak kto ma jaki wyrok pod ręką to poproszę) -:), ponadto
    jest zalecenie że "powinno być jednakowo dla wszystkich
    przy podwyższaniu" (art.22i.6) które może przeszkadzać w dowolności
    -:) (ale dotyczy tylko *stawek* - 22i, a nie *odpisów* - 22k,
    czyli przy amort. degresywnej albo korzystaniu z uprawnień
    "gminy zagrożonej" - współczynnik odpisu najwyraźniej nie jest
    objety tym ograniczeniem.
    Ktoś skomentuje ?

    Pozdrowienia, Gotfryd