  • Data: 2005-10-13 13:11:05
    Temat: Re: c o trzeba mieć, by płacić niższy ZUS
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy trzeba mieć z ZUS jakąś specjalną decyzję, że jako rozpoczynający
    > działalność mogę płacić niższe składki, czy samemu poprostu wypełania się
    > deklarację z niższą podstawą.?

    Liczy się tylko aby data rozpoczęcia działalności była po 25 sierpnia 2005
    (nie mylić z datą rejestracji)i przez ostatnie 5 lat petent nie mógł
    prowadzić działalności. Jak są spełnione te warunki to z automatu płacimy
    mniejszy ZUS. Datę rozpoczęcia działalności wpisujemy na deklaracji
    składanej w ZUS przy rejestracji. Jest coś jeszcze w ustawie o
    przeciwdziałaniu samozatrudnianiu się u dotychczasowego pracodawcy z niższym
    ZUSem. Nie znam szczegółów.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek