  • 1. Data: 2005-10-13 08:10:30
    Temat: c o trzeba mieć, by płacić niższy ZUS
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Czy trzeba mieć z ZUS jakąś specjalną decyzję, że jako rozpoczynający
    działalność mogę płacić niższe składki, czy samemu poprostu wypełania się
    deklarację z niższą podstawą.?

  • 2. Data: 2005-10-13 13:11:05
    Temat: Re: c o trzeba mieć, by płacić niższy ZUS
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    > Czy trzeba mieć z ZUS jakąś specjalną decyzję, że jako rozpoczynający
    > działalność mogę płacić niższe składki, czy samemu poprostu wypełania się
    > deklarację z niższą podstawą.?

    Liczy się tylko aby data rozpoczęcia działalności była po 25 sierpnia 2005
    (nie mylić z datą rejestracji)i przez ostatnie 5 lat petent nie mógł
    prowadzić działalności. Jak są spełnione te warunki to z automatu płacimy
    mniejszy ZUS. Datę rozpoczęcia działalności wpisujemy na deklaracji
    składanej w ZUS przy rejestracji. Jest coś jeszcze w ustawie o
    przeciwdziałaniu samozatrudnianiu się u dotychczasowego pracodawcy z niższym
    ZUSem. Nie znam szczegółów.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 3. Data: 2005-10-13 13:15:38
    Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>

    kszyhoo napisal(a):

> [...]
    > składanej w ZUS przy rejestracji. Jest coś jeszcze w ustawie o
    > przeciwdziałaniu samozatrudnianiu się u dotychczasowego pracodawcy z niższym

    A o ile ten zus jest nizszy ?

    --
    pozdrawiam
    dj

  • 4. Data: 2005-10-14 07:41:03
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Daniel Jakubowski wklepał/a:

    > A o ile ten zus jest nizszy ?

    o ok. 450zł.

    --

    pozdrowienia, Metti
    "As we kill them all so God will know his own"

  • 5. Data: 2010-05-31 14:58:40
    Temat: Re: c o trzeba mieć,_by_płacić_niż
    Od: "misiaczek1412" <agacia1412@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Po 2 latach prowadzenia działalności kończy się niski ZUS ale jest sposób żeby go
    zmniejszyć :) Zatrudnienie w Anglii. jest wiele
    firm, które się tym zajmują np ta :www.zuswuk.pl . Składki są o wiele mniejsze i
    opłacalne. Oczywiście nadal legalnie mozesz prowadzić swój interes w Polsce. :)
    Poczytaj
    a na pewno Cię to zaciekawi :)