eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibudowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można › Re: budowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: budowa środka trwałego przy jednoosobowej dg - czy tak można
    Date: Sat, 16 Sep 2006 23:08:30 +0200

    On Sat, 16 Sep 2006, pawelj wrote:

    > No to już pięknie się zaczyna robić.

    Oj... chyba nie wiesz w jakim świecie żyjesz :(
    Wiesz że rolnik, producent mleka, *nie może* Ci sprzedać mleka?
    Wiesz że sól kamienna obłożona jest... akcyzą?
    Spróbowałbyś "produkować" :>
    Oczywiscie wszystko w dobrych zamiarach.

    > Ale jeżeli nawet przyjmując, że takiego
    > prądu nie mogę sobie wyprodukować to jaki mogę sobie wyprodukować?
    > Mam w ogrodzie (prywatnym) lamki na światło słoneczne. Jakby nie patrzył
    > toprodukuję energię. Tak mi też nie wolno?

    No ja już kilka razy pytałem co z prądem z dynama rowerowego :>

    Trzeba by sprawdzić czy tam nie ma (w przepisach) limitu dla mocy
    albo np. wykluczenia "generatorów przenosnych" - pewnie jest, bo
    kupując w Praktikerze prądnicę (na paliwo) nie trzeba rejestrować
    się do akcyzy i Urzędu Energetyki :], przynajmniej AFAIK.

    > Przez jakiś czas w garażu
    > (firmowym) miałem oświetlenie uzyskiwane z energi słonecznej. Czyżby to też
    > było nielegalne?

    Ba, nie wiem jak z legalnością samego Słońca jest :>
    Po wojnie nie wprowadzono AFAIK zakazu wykorzystywania fal
    elektromagnetycznych "tak w ogóle" (było tylko zastrzeżenie dla zakresów
    wykorzystywanych przez radio/telewizję/radary, reszta do dyspozycji).
    Za Bieruta nie było, za Gomółki nie było (i sławna książka "Elektroniczne
    Zabawki" opisywała jak sobie fototelefon zrobić), za Gierka nie było,
    za Jaruzelskiego nie było... a tak gdzieś za Mazowieckiego albo tylko
    trochę później zdelegalizowano :>
    Bo zmieniono zapisy w ustawie tak, że tylko *niektóre* pasma są zwolnione
    do publicznego użytku i AFAIK nie ma dolnego i górnego limitu.
    Wrrr...
    W sumie Słońce chyba też nie ma urzędowego pozwolenia na wysyłanie
    fal elektromagnetycznych :P

    pzdr, Gotfryd