    From: "Piotr" <h...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: auto z kratką
    Date: Mon, 10 May 2010 23:43:51 +0200
    <hs0goc$d67$1@news.vectranet.pl>
    <6...@b...googlegroups.com>
    <hs0qk4$kb4$1@news.vectranet.pl> <hs0ub3$lao$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <hs4q79$k3u$1@news.vectranet.pl> <hs8fve$39d$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" napisał w wiadomości:

    > po to wlasnie jedziesz na stacje zeby miec zaswiadczenie ze ma vat1 ale
    > pieczatki w dr nie mam chyba
    > sprawdzilem: w dr nie mam slowem o vat1
    > mam 475kg ladownosci i dostalem kwit ze zgodny z vat1

    Przyznam się że już się pogubiłem.
    Dziś odwiedziłem dwie Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów i w obu usłyszałem że
    jedyne auto któremu oni mogą wydać zaświadczenie że spełnia wymogi ustawy o VAT
    to auto z jednym rzędem siedzeń o ładowności powyżej 505kg oraz z trwale
    odgrodzoną częścią ładunkową od części pasażerskiej i że żadne auto na bazie
    osobowego zarejestrowane na 4-5 osób takiego zaświadczenia nie dostanie. Pan
    diagnosta przyznał że wie że "Unia zaskarżyła jakieśtam przepisy" ale jemu
    przepisy się nie zmieniły i musi pracować zgodnie z nimi.
    Oczywiście sprawa dotyczy tylko aut bez świadectwa homologacji bo tylko takie
    podlegają dodatkowym badaniom.

    Wychodzi mi więc na to że żadne auto (nawet zarejestrowane jako ciężarowe)
    mające 4-5 miejsc i kratkę a nie mające świadectwa homologacji (czyli np.
    wyprodukowane przed 2001r.) nie będzie spełniać wymagań pozwalających na
    odliczanie VAT z paliwa.
    Oczywiście mam tu na myśli cały czas ciężarówki na bazie osobówek czyli głównie
    kombi.

    Czy ktoś może mi potwierdzić albo zaprzeczyć?

    Pzdr,
    Piotr