  • Data: 2006-09-15 07:55:37
    Temat: Re: amortyzacja samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Sep 2006, Robert Steward wrote:

> [...]
    [...]
    > powyższą temat przerabiałem podczas sprzedaży (ostatnio) auta,
    > urząd skarbowy zakwestionował wartośc auta, powołując się na cennik eurotaxu,
    > ale to inna bajka....

    Ano właśnie wypada żebyś zainteresował się co to za bajka, czyli która
    ustawa. Toć jureq akcentował że z przepisów nie wynika aby cena rynkowa
    była podstawą amortyzacji.
    A dla odmiany niżej piszesz niemal na 100% o PCC - zaś ten określa
    się wg ceny rynkowej.
    Jak samochód wart "rynkowo" 30 000 zł sprzedasz, to nikogo nie obchodzi
    czy sprzedałeś za 1000 zł czy za 95 000 zł - podatek należy się od
    kwoty 30 000 zł i już (tak, również jeśli kwota sprzedaży jest wyższa,
    acz nie znam nikogo kto by testował taką transakcję :>).

    pzdr, Gotfryd