    From: "Jarek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: adres zamieszkania a wniosek o wpis do rejestru DG
    Date: Wed, 8 Jun 2005 14:27:04 +0200

    > Bardzo prosze o wyjasnienie problemu - moze to jest nieistotny problem.
    > Mieszkam w lokalu, w ktorym nie moge byc zameldowany - pewnie formalnie to
    > nie mieszkam :)
    > Czy jako adres zamieszkania moge podac adres zameldowania na pobyt staly
    > (fizycznie tam nie mieszkam, jestem wykreslony z listy mieszkancow)?
    > Czy to ma jakies znaczenie dla US (planowana forma opodatkowania to VAT)?

    Musisz:
    1) Zgłosić się do US właściwego dla miejsca, w którym faktycznie mieszkasz i
    złożyć w nim formularz NIP-3. Podasz w nim adres zamieszkania i adres
    zameldowania. Uwaga! Tam trzeba też podać, od kiedy się mieszka pod danym
    adresem. Zgodnie z prawem o zmianie miejsca zamieszkania należy informować
    US w ciągu 30 dni od zaistnienia zmiany, więc uważaj jaką datę podajesz.
    2) Przy zakładaniu DG, a więc przy robieniu wpisu do ewidencji, wyrabianiu
    regonu, itd. wszędzie podajesz faktyczny adres zamieszkania.

    Na ten adres będą kierowane pisma urzędowe.