  • 1. Data: 2005-06-08 09:40:56
    Temat: adres zamieszkania a wniosek o wpis do rejestru DG
    Od: banama <ban####ama@o2.pl>

    Witam

    Bardzo prosze o wyjasnienie problemu - moze to jest nieistotny problem.
    Mieszkam w lokalu, w ktorym nie moge byc zameldowany - pewnie formalnie
    to nie mieszkam :)
    Czy jako adres zamieszkania moge podac adres zameldowania na pobyt staly
    (fizycznie tam nie mieszkam, jestem wykreslony z listy mieszkancow)?
    Czy to ma jakies znaczenie dla US (planowana forma opodatkowania to VAT)?

    ---
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-08 12:27:04
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

> [...]
    > (fizycznie tam nie mieszkam, jestem wykreslony z listy mieszkancow)?
    > Czy to ma jakies znaczenie dla US (planowana forma opodatkowania to VAT)?

    Musisz:
    1) Zgłosić się do US właściwego dla miejsca, w którym faktycznie mieszkasz i
    złożyć w nim formularz NIP-3. Podasz w nim adres zamieszkania i adres
    zameldowania. Uwaga! Tam trzeba też podać, od kiedy się mieszka pod danym
    adresem. Zgodnie z prawem o zmianie miejsca zamieszkania należy informować
    US w ciągu 30 dni od zaistnienia zmiany, więc uważaj jaką datę podajesz.
    2) Przy zakładaniu DG, a więc przy robieniu wpisu do ewidencji, wyrabianiu
    regonu, itd. wszędzie podajesz faktyczny adres zamieszkania.

    Na ten adres będą kierowane pisma urzędowe.

  • 3. Data: 2005-06-08 14:14:20
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > 2) Przy zakładaniu DG, a więc przy robieniu wpisu do ewidencji, wyrabianiu
    > regonu, itd. wszędzie podajesz faktyczny adres zamieszkania.

    A co z obowiązkiem meldunkom i tytulem prawnym do lokalu?

    Adam

  • 4. Data: 2005-06-08 14:56:04
    Od: banama <ban####ama@oDWA.pl>

> [...]
    > się mieszka pod danym adresem. Zgodnie z prawem o zmianie miejsca
    > zamieszkania należy informować US w ciągu 30 dni od zaistnienia zmiany,

    Ja to rozumiem i chcialbym tak zrobic, tylko nie wiem czy moge,
    bo tak jak napisalem w lokalu w ktorym mieszkam nie moge byc zameldowany
    (nierozwiazane sprawy hipoteczne).
    Moze to problem na inna grupe?

    --pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-06-09 21:28:56
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > A co z obowiązkiem meldunkom i tytulem prawnym do lokalu?

    Teoretycznie istnieje, w praktyce tego nie sprawdzają.
    Poza tym do zameldowania, nawet tymczasowego, w, dajmy na to, wynajmowanym
    lokalu, potrzebna jest zgoda wlasciciela. A jezeli on sie nie chce na to
    zgodzic (bo glupi i mysli, ze daje Ci to jakies prawa do lokalu), to co masz
    zrobic?
    Pamietaj, ze do US MUSISZ podac FAKTYCZNY adres zamieszkania. Zreszta, jak
    juz ktos tu pisal, to bardzo zyciowy urzad, bo nawet na formularzu NIP-3
    przewidzieli osobna rubryke dla adresu zameldowania i zamieszkania i nie
    robia problemow z racji tego, ze te adresy sie roznia.

    Natomiast jesli chodzi o tytul do lokalu, to tak, US moze sie pytac, ale
    tylko do lokalu, w ktorym wykonujesz dzialalnosc.

  • 6. Data: 2005-06-10 11:42:55
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Teoretycznie istnieje, w praktyce tego nie sprawdzają.

    Hmm czyli mowimy, ze prawo ktorego nie sprawdzaja mozna lamac. OK Fakt jest
    taki, że obowiazek istnieje i zainteresowany pownienien o tym wiedziec.

> [...]
    > lokalu, potrzebna jest zgoda wlasciciela. A jezeli on sie nie chce na to
    > zgodzic (bo glupi i mysli, ze daje Ci to jakies prawa do lokalu), to co

    Nie tylko, potrzebna jest tez umowa, a czesto sie zdarza najem na "lewo" od
    prawa

> [...]
    > przewidzieli osobna rubryke dla adresu zameldowania i zamieszkania i nie
    > robia problemow z racji tego, ze te adresy sie roznia.

    Tak, Zameldowania stalego i tylko jesli takiego nie ma - czasowego

    > Natomiast jesli chodzi o tytul do lokalu, to tak, US moze sie pytac, ale
    > tylko do lokalu, w ktorym wykonujesz dzialalnosc.

    A z czego to wynika?

    Adam

  • 7. Data: 2005-06-10 17:55:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jun 2005, Adamski wrote:

    [...najem...]
    >+ Nie tylko, potrzebna jest tez umowa

    ...ale "na papierze" musi być dopiero jak jest dłuższa niż na rok:

    Art. 660. Umowa najmu nieruchomości lub pomieszczenia na czas dłuższy
    niż rok powinna być zawarta na piśmie. W razie niezachowania tej formy
    poczytuje się umowę za zawartą na czas nie oznaczony.
    ---

    ...chyba że trzymam przestarzały KC na dysku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)