eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot nadplaty klientowiRe: Zwrot nadplaty klientowi
  • Data: 2007-02-12 08:31:56
    Temat: Re: Zwrot nadplaty klientowi
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Wystawiać faktury zaliczkowe? Dodatkowe papiery (normalne faktury
    > są wystawiane i wysyłane z automatu - http://lms.rulez.pl/).

    Uważąm że zdecydowanie *nie*. Nie jest w końcu to zaliczką, tylko nadpłatą
    wynikającą z błędu.
    Co przewiduje regulamin świadczenia usługi w takiej sytuacji? Czy nie masz
    takiej sytuacji opisanej? Może warto, jeśli nie?

    > Zwracać nadpłatę w całości? Przelew z konta firmowego (mBank)
    > kosztuje 1 zł - niby niewiele, ale około 20% typowej nadpłaty.
    > Poza tym nie zawsze się da, bo zdarzają się wpłaty na poczcie,
    > albo z konta należącego do kogoś innego niż klient.


    > Zwracać nadpłate pomniejszoną o 1 zł kosztów przelewu - nie wiem,
    > czy tak mi wolno i czy trzeba to jakoś specjalnie udokumentować.

    Wg mnie nie. Pomylił sie o jakąś kwotę i jej oczekuje spowrotem. Jeśli
    oczekuje! Moze woli by zaliczycją w poczet przyszłych naleznosci.

    > A może nic nie robić, tylko rozliczyć nadpłatę w kolejnym miesiącu?
    > TPSA zwraca nadpłaty tylko gdy klient się upomni, ale "duży może
    > więcej" - czy mała firma (s.c., KPiR, VAT) też tak może?

    Wg mnie to najlepsze rozwiazanie - zaliczyć na poczet przyszłych płatnosci,
    chyba że klient zażyczy inaczej. Napewno nie jest to bezpodstawnym
    wzbogaceniem, gdyż Ty tego nie przywłaszczasz. To są pieniądze ciągle
    klienta.






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1