  • Data: 2007-02-12 08:50:15
    Temat: Re: Zwrot nadplaty klientowi
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Moim zdaniem w momencie "zaliczenia na poczet przyszłych płatności" kwota
    > ta staje się zaliczką na którą trzeba wystawić fakturę zaliczkową.

    Dlaczego? Skąd np. wiesz, z jakim VATem będą przyszłe płatnosci? Na poczet
    jakiej konkretnie usługi są one? Zaliczka musi dotyczyć konkretnej umowy,
    być na żądanie sprzedawcy (wydaje mi sie że 743 KC moze byc tu uzyty).
    Sytuacji tutaj takiej nie ma. Tu jest po prostu nadpłata.
    W inny sposób.
    Sprzedajesz konrahentowi towar, wykonujesz mu usługi. Wystawiasz fakturę
    VAT. Klient ci zapłacił przelewem. Po tygodniu okazuje się, ze pomyliłes sie
    w cenie. Wystawiasz korektę na minus. Klient odbiera korektę, podpisuje.
    Kasę masz przelać mu na konto. Czy z tego powodu, że okres od momentu
    wystawienia korekty do momentu ich wysłania trochę trwa, istnieje potrzeba
    wystawienia faktury zaliczkowej? Czy jesli kontrahent powie Ci, że nie, nie
    zwracaj, niech to bedzie na przyszłe należnosci powoduje obowiazek
    wystawienia faktury zaliczkowej? Nie, bo to nie jest zaliczka! Zaliczka
    musi byc do jakiejs umowy, jakiegoś zamowienia. A tu nie mamy takiego
    zdarzenia. Podobnie jak w sytuacji opisanej przez MM.