  • Data: 2006-01-13 11:05:16
    Temat: Re: Zwrot VAT w budownictwie
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <k...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:dq7uhn$k3h$1@news.lublin.pl...

    > Właśnie mam jeszcze problem z terminem rozpoczęcia inwestycji remontu
    > budynku mieszkalnego :) jak równierz jej zakończenia. Już chyba nie
    pamiętam
    > kiedy rozpoczołem ten remont budynku mieszkalnego bo jak wiadomo każdego
    > roku coś trzeba wyremontować zmodernizowac etc. Na mój rozum moge uzyskać
    > zwrot 55,23 % bo będe korzystał z ulgi remontowej na 2005 rok. Tylko jakie
    > terminy tam powstawiać ponieważ inwestuje i nie wiem kiedy skończe ?

    faktycznie,
    z budową raczej nie ma żadnych niejasności ale z remontem, sekcja C poz 44 i
    45 VZM-1 już nie jest to takie jasne. Jeszcze z rozpoczęciem mozna cos
    wykombinować np jeżeli korzystałeś z odpisów w ramach ulgi remontowej
    (2003-2005), to rozpoczęciem może być rok wydania pierwszej faktury w 2003
    roku, a jeżeli wszedłeś w ulgę w trakcie jej trwania np w sierpniu 2004 to
    wpisujesz rok rozpoczęcia 2004 - i tak możesz załączyć tylko f-ry od
    01.05.2004
    Co do zakończenia, to przy remoncie, koniec wcale nie musi być równoznaczny
    z końcem ulgi (31.12.2005) - tym bardziej, że ustawodawca dał czas do końca
    2007 roku. Jedyny problem to zakwalifikowanie f-ry do odpowiedniej grupy
    VZM-1/A lub VZM-1/B (czyli 68,18 czy 55,23%)
    Ja bym tu nic nie wpisywał - czyli remont nie został zakończony. Zakończenie
    inwestycji uzupełniłbym dopiero w ostanim wniosku złożonym po 31.12.2007 i
    ten termin uznałbym za końiec
    Oczywiście są to moje przemyslenia oparte na brzmieniu ustawy (art 5 ust 4 i
    5)

    Andrzej