    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z hipoteki
    Date: Fri, 26 Aug 2011 12:41:32 -0500

    On 8/26/2011 9:28 AM, macso wrote:

> [...]
    > Właściciel mieszkania chce zawrzeć kolejną umowę pożyczki na większą
    > kwotę, też zabezpieczoną hipotecznie.
    > Nowy wierzyciel chce być jedynym wpisanym do KW.
    > Chce dać kasę na spłacenie pierwszej hipoteki.
    > W tym celu ( po ustaleniu ze swoim notariuszem) ma powstać akt
    > notarialny nowej pożyczki do którego w pewnym zakresie stanie
    > aktualny jeszcze wierzyciel który oświadczy " jak na moje konto wpłynie
    > wkota taka i taka zwalniam hipotekę".
    > Problem polega na tym że jest inna wersja ( inny notariusz) który
    > twierdzi że nie można zawierać takich umów warunkowych w odniesieniu do

    to nie jest umowa w odniesieniu do hipoteki tylko do pożyczki.
    Zresztą takie oświadczenie jest g... warte bo co jak nie dotrzyma
    warunków. Nic mu nie zrobisz.

    > A druga kwestia to sprawa obecności. Ten pierwszy wierzyciel mieszka
    > dość daleko, a notariusz któy chce spisywać akt żąda bezwzględnie jego
    > obecności.
    > Nie wchodzi w rachubę oświadczenie złożone przed notariuszem w jego
    > miejscu zamieszkania o powyższej treści.
    > Tego właśnie nie jestem w stanie pojąć.

    Nie dziwie sie, bo notariusz chroni własny tyłek i nie wie z jakiej
    "klasy" notariuszem ma doczynienia po drugiej stronie i kto probuje
    zrobić przekręt.
    natomiast pełnomocnictwo do złożenia oświadczenia powinien honorować,ale
    pełnomocnik i tak się bedzie musiał stawić osobiście.