    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwiekszenie VAT'u w budownictwie.
    Date: Wed, 9 Jul 2003 15:28:03 +0200

    On Wed, 9 Jul 2003 j...@l...net wrote:

    >+ Witam,
    >+ Ostatnimi czasy jestem straszony z lewa i prawa informacjami na temat
    >+ zwiekszenia VAT'u w budownictwie, przy czym informacje na ten temat nie sa
    >+ jasne.
    >+
    >+ Jaki dokładnie VAT ma zostac zwiekszony,

    ykhm...

    >+ czy VAT na materialy budowlane,

    umhm...

    >+ czy moze VAT na grunt pod budowe nowego mieszkania,

    hrrmm...
    ściśle rzecz biorąc chwilowo grunt nie jest oVATowany,
    znaczy: można próbować wprowadzić VAT (a nie "zwiększać" :))

    >+ czy moze jeszcze jakis
    >+ inny (jestem w stanie sobie wyobrazic np. VAT za posiadanie WC w nowym
    >+ mieszkaniu [rozne dziwne rzeczy przychodza teraz ludziom do glowy]).

    Nie mam zdrowia szukać, ale już zapodawałem moją opinię: jeśliby
    przyjąć że 1.V.2004 wejdą w życie nowe przepisy dot. VAT to niczym
    dziwnym nie będzie, że zostaną ogłoszone 30.IV.2004.
    Znaczy: mniemam że niesłusznie podejrzewasz grupę jakoby miała
    na wyposażeniu parę wróżek - nie korzystamy z takich usług
    (a prawda, powinienem pisać za siebie - ale protesty w razie
    oczekiwania że grupowicz "wie coś znikąd" są częste, więc
    generalizując nieco... ;))

    Poszukując do oceny danych źródłowych:
    - opinia publiczna prawdopodobnie nie wie co to bedą za osoby,
    które będą podejmować decyzje - a tym bardziej co za decyzje
    - osoby które podejmą te decyzje pewnie jeszcze same nie wiedzą,
    być może nie wiedzą *że* będą takie decyzje podejmować.

    Nie tak dawno wszystkim się wydawało że wiadomo iż np. będzie
    w to zamieszany min. Kołodko - wnioski proszę wyciągać samemu :)

    No i ad rem: "za posiadanie WC" to raczej nie VAT (VATu nie
    płaci się "od posiadania" a "od sprzedaży"), "od posiadania WC"
    to pewnie będzie podatek katastr[of]alny :], ale nie martw się:
    MF na pewno z twojej sugestii skorzysta :[

    >+ Czy zwiekszenie tego VAT'u wplynie na ceny nowych mieszkan ( i w jakim
    >+ stopniu ).

    Oczekujesz że wystąpimy w roli rzecznika rządu (tego lub innego)
    i powiemy że "może ceny spadną bo..." ??
    Nie, nie jesteśmy chwilowo tacy naiwni żeby chcieć mieć cię na
    sumieniu :(

    pozdrowienia, Gotfryd