  • Data: 2009-12-23 21:04:28
    Temat: Re: Zmiany w amortyzacji samochodu
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Wychodzi że jest problem - formalnie "nie da się", a merytorycznie
    > tylko amortyzacja robiona "raz na rok" umożliwia naruszenie przepisu
    > poprzez sfałszowanie dokumentacji :[ i podjęcie decyzji dopiero pod
    > koniec roku, kiedy mniej więcej wiemy jakie wartości byłyby optymalne.
    > IMVHO brakuje zapisu "podatnik może", no ale nie ma - ustawodawca
    > chce, aby podatnik zaplanował poziom amortyzacji i tego się później
    > trzymał. Klasyczne "myślenie budżetowe".
    Dzięki wielkie - to nie tak źle! Ja się mogę myślami cofnąć do początku
    roku i sobie stawkę zmienić :-) W tym roku w żadnym kwartale (rozliczam
    się kwartalnie) nie wyszedł mi podatek do zapłacenia i jak to dobrze
    wyliczę, to mi nadal nie wyjdzie. O ile dobrze rozumiem 40% to jest
    maksymalna roczna amortyzacja używanego samochodu. Czyli zakładając, że
    samochód był już przez rok amortyzowany, mogę sobie stawkę obniżyć np.
    na ten rok do 30%, ale czy to znaczy, że w kolejnym roku będę mógł mieć
    50%, czy raczej po prostu wydłużę w ten sposób amortyzację (w przyszłym
    roku 40% i w kolejnym 10%)?
    Czy taką korektę stawki robi się jakimś specyficznym dokumentem?

    Maciek