  • Data: 2009-12-23 23:03:40
    Temat: Re: Zmiany w amortyzacji samochodu
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie bardzo :(
    > IMVHO do przepisu "sezonowego" (art.22h.1.3) wersja z samochodem
    > też nie bardzo przystaje.
    > I zgodzę się, że jakby tam napisali "sezonowo lub okresowo", to
    > by Sejmowi korona z głowy nie spadła. Ale nie napisali...

    Zmusiłeś mnie do przeczytania całego art 22 i faktycznie nie ma
    takiej możliwości bezpośrednio w przepisie.

    Tak już kombinując jak koń pod górę: a gdyby tak uprzeć się przy wypełnieniu
    wszystkich warunków z art 22a.1 ze szczególnym naciskiem na:
    "wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną
    przez niego działalnością gospodarczą".
    Skoro odstawia się np samochód na kilka miesięcy, to nie jest
    wykorzystywany.
    A zapisu bezpośrednio nakazującego amortyzację takich składników majątków
    nie widać w przepisach :-). Nie chce mi się tylko sprawdzać, czy to nie
    rodzi jakiejś
    paperkologii i wymogów np wykreslenie z ewidencji i wpisywanie.
    Nie wykluczam, że jakieś głupoty piszę, ale chciałbym wiedzieć.