  • Data: 2002-12-09 07:00:47
    Temat: Re: Zmiany dot. DG przy tylko 1 kliencie?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Janusz napisał:
    > No i co z reszta (ZUS i US).
    >
    > Zakladajac ze jestem vatowcem i vat place, a pracodawca sobie go NIE
    > odpisuje, to chyba nie bedzie problemow?

    Tyle tylko że twój "pracodawca" musi albo odliczyć VAT albo zapłacic go
    z własnej kieszeni - nie ma mozliwości wyboru - odliczenie albo w koszty
    (zresztą nawet gdyby można było to to drugie jest dużo mniej korzystne).
    Masz takiego klienta który z własnej woli zrezygnuje z odliczenia VAT?

    Jeszcze niedawno spotykałam sie z teorią że można w koszty dać VAT
    jeżeli minął termin jego odliczenia.
    Ale od momentu zmiany ustawy o PTU i dopisania możliwości korygowania
    deklaracji przez zwiekszenie VAT naliczonego teoria nie ma zastosowania
    - nieodliczony w terminie VAT wcale nie jest trwale "nieodliczalny" -
    mozna zrobic korektę.

    > A ZUS? Przyczepi sie, ze nie place skladki adekwatnej do wys. zarobkow? Bo
    > place oczywiscie
    > minimalna a przy moich dochodach powinienem ok 2x wieksza.
    > I jak sie przyczepi, to co moze zrobic?

    Do Ciebie może nie, ale na pewno przyczepi się do pracodawcy.
    A co może zrobić? Może ściagnąć z niego zaległe składki wraz z odsetkami
    i jeszcze przysolić karę za niezgłoszenie Cię do ubezpieczeń i
    nieujmowanie w deklaracjach.

    A Tobie wypadaja wszystkie koszty uzyskania przychodu - przy umowie o
    prace masz KUP odgórnie ustalane kowotwo i do tego w wielkości śladowej.
    A więc jak byk masz zaległośc podatkową.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl