    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana adresu - ZUS zwrócił mi ZCNA
    Date: Tue, 12 Jan 2010 10:40:34 +0100

    Dnia 12-01-2010 o 09:34:57 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > że zbierasz kopie...),
    > jeśli, żona mieszka pod tym samym adresem, co ty (ubezpieczony), to
    > nie wpisujesz w zgłoszeniu adresu, w systemie automatycznie jest adres
    > twój (ubezpieczonego), i jeżeli składasz za siebie (ubezpieczonego)
    > ZZA (jako zmianę danych) i podajesz nowy adres, to automatycznie
    > członkowie rodziny zamieszkali z toba (zarejestrowani przez ZCNA bez
    > podawania adresu) maja też zmieniony adres, inna sprawa byłaby, gdyby
    > żona miała podczas rejestracji wypełnione pole z adresem (czyli miała

    Ma, z tym że ten adres jest taki sam jak mój, do tego jest zaznaczone
    pole "Pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym". Więc chyba w systemie
    ZUS
    się zapisało że mamy zgodne adresy i przeniosło ją razem ze mną.

    > wtedy najpierw ZCNA z 2-ką w pkt IV.A
    > (wyrejestrowanie), potem odczekać z tydzień, aż system przyjmie i
    > ponownie ZCNA z 1-ką w pkr IV.A (zgłoszenie), i w tym drugim,
    > przypadku trzeba zrobić procedurę jak napisałem, chociaż panienka z
    > okienka będzie przekonywać, że nie trzeba...

    Ok.

    > BTW druk ZCNA, jest z tytułu przeznaczony dla członka rodziny, którego
    > adres nie jest zgodny z adresem ubezpieczonego, ale to taka zmyła...
    > bo nie ma druku dla zgłoszenia członka z tym samym adresem, wszystko
    > robi się na tym jednym, jak próbowałem wyjaśnić ten paradoks, to
    > otrzymałem info: nadrukowali tony ZCNA i trzeba to zużyć... (taki się
    > ZUS oszczędny zrobił)

    Stara wersja tak miała, nowa się nazywa po prostu "zgłoszenie danych
    członka rodziny"

    > mogli nic nie pisać i nie dzwonić, to ty masz znać swoje obowiązki
    > wobec zusu, ale panienka z okienka nie wiedziała, co zrobić, kiedy ma
    > przed sobą opieczętowany jako przyjęty druk, a system nie przyjmuje,
    > woli mieć dupę krytą...

    Aha, to by wyjaśniało sprawę. Chociaż z KPA chyba zgodne nie jest :-)

    --
    Tomek