  • Data: 2010-01-12 08:34:57
    Temat: Re: Zmiana adresu - ZUS zwrócił mi ZCNA
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No icoś mi tu nie gra:
    > - skoro ZCNA nie trzeba aktualizować, to znaczy że moja żona
    >    dla ZUSu dalej mieszka pod starym adrsem?

    rozumiem, że za siebie złożyłeś ZZA z 1-nką w pkt.2
    teraz spójrz na ZCNA, które składałeś zgłaszajac żonę (mam nadzieję,
    że zbierasz kopie...),
    jeśli, żona mieszka pod tym samym adresem, co ty (ubezpieczony), to
    nie wpisujesz w zgłoszeniu adresu, w systemie automatycznie jest adres
    twój (ubezpieczonego), i jeżeli składasz za siebie (ubezpieczonego)
    ZZA (jako zmianę danych) i podajesz nowy adres, to automatycznie
    członkowie rodziny zamieszkali z toba (zarejestrowani przez ZCNA bez
    podawania adresu) maja też zmieniony adres, inna sprawa byłaby, gdyby
    żona miała podczas rejestracji wypełnione pole z adresem (czyli miała
    adres inny niż ty), wtedy najpierw ZCNA z 2-ką w pkt IV.A
    (wyrejestrowanie), potem odczekać z tydzień, aż system przyjmie i
    ponownie ZCNA z 1-ką w pkr IV.A (zgłoszenie), i w tym drugim,
    przypadku trzeba zrobić procedurę jak napisałem, chociaż panienka z
    okienka będzie przekonywać, że nie trzeba...
    BTW druk ZCNA, jest z tytułu przeznaczony dla członka rodziny, którego
    adres nie jest zgodny z adresem ubezpieczonego, ale to taka zmyła...
    bo nie ma druku dla zgłoszenia członka z tym samym adresem, wszystko
    robi się na tym jednym, jak próbowałem wyjaśnić ten paradoks, to
    otrzymałem info: nadrukowali tony ZCNA i trzeba to zużyć... (taki się
    ZUS oszczędny zrobił)

    > - czemu odysłają listem zwykłym, powołując się przy tym na rozmowę tel.?
    > - po co wogóle była ta rozmowa, w której Miła Pani poinformowałą mnie
    >    że na podstawie tejże rozmowy odeśle mi papiery? To jakaś "powielaczowa"
    >    praktyka?

    mogli nic nie pisać i nie dzwonić, to ty masz znać swoje obowiązki
    wobec zusu, ale panienka z okienka nie wiedziała, co zrobić, kiedy ma
    przed sobą opieczętowany jako przyjęty druk, a system nie przyjmuje,
    woli mieć dupę krytą...

    pozdrawiam
    s_13