  • Data: 2005-02-15 23:13:07
    Temat: Re: Zmiana VAT na dostep do netu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

    > Operatorowi przysluguje prawo dowolnego zwiekszania ceny, tak jak i
    > tobie wypowiedzenie umowy, jesli uwazasz, ze taka cena jest
    > nieuczciwa... Z tego co zauwazylem wiekszosc operatorow podnosi
    > ceny...

    nie napisałem ze nie ma prawa, tylko zapytałem czy wytłumaczenie tej
    podwyzki 22% VATem ma sens. Oczywiscie ze mam mozliwsoc zerwania umowy,
    nawet ostatnio zaczynam o tym myslec, bo niestety od miesiaca czekam na
    wizyte admina i nie moge sie doczekac, ale wolałbym tego nie robic bo firma
    nawet sympatyczna i jakos tak człowiek sie przyzwyczaił...

    > zł
    > 50
    >
    > Tyle ze Tobie wowczas cena wzrosla o 7%, a operatorowi o co najmniej
    > 15% wzrosly koszty, gdyż musiał zapłacic 22% VAT za łącze któe kupuje
    > u operatora zewnętrznego, a prowadząc usługi ze stawką zw nie mógł
    > później tego VATu wcale odliczyć... W 100% zgodnie z matematyką byłoby
    > wtedy, gdyby podwyżka wyniosła teraz właśnie 15%. Ale zważ na to, że
    > przez 2 lata nie miałeś żadnej podwyżki pomimo istnienia inflacji...

    o, i to jest argument ze jednak podwyzka jest całkiem logicznie
    wytłumaczona. BTW 22% dla firm był od kiedy?? Od tego samego czasu, co
    zmiana VAT z 7% na zw?

    > wzgledu
    >
    > Ale ty masz teraz ulge podatkową wprowadzoną właśnie po to, aby
    > operatorzy mogli podnieść ceny, a ludzie tego nie odczuli...

    Ulga IMO jest oddzielna sprawa i nie powinna byc z tym łączona. Wole
    zaplaci w roku 600 zł i odliczyc 120 zł, niz zaplacic 720 i odliczyc 140
    zł! :)

    "_")
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal