  • Data: 2005-02-16 09:33:31
    Temat: Re: Zmiana VAT na dostep do netu
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:15022005.600A90C8@budzik61.poznan.pl...
    > Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...
    > >
    > o, i to jest argument ze jednak podwyzka jest całkiem logicznie
    > wytłumaczona. BTW 22% dla firm był od kiedy?? Od tego samego czasu, co
    > zmiana VAT z 7% na zw?

    Tak., w tym samym czasie. A dokladniej VAT 22% byl dla wszystkich, z pewnymi
    wyjatkami ;) A wyjatkami tymi byly m.in. instytucje edukacyjne i odbiorcy
    indywidualni. Sam jestem malutkim providerem stad tez znam sprawe od
    podszewki :)

    > Ulga IMO jest oddzielna sprawa i nie powinna byc z tym łączona. Wole
    > zaplaci w roku 600 zł i odliczyc 120 zł, niz zaplacic 720 i odliczyc 140
    > zł! :)

    Ulga zostala wlansie po to i tylko po to wprowadzona, aby skompensowac
    podwyzke VAT konieczna w zwiazku z dostosowaniem naszych przepisow do UE.
    Tak naprawde wprowadzenie stawki zw bylo wielkim knotem, wiec teraz tak to
    wlasnie naprawiono. Czy slusznie? Ja akurat jestem przeciwnikiem ulg
    podatkowych i zwolennikiem jednej stawki liniowej. Ale to osobna sprawa :)

    A co do ceny internetu: gdyby nie kosmiczne ceny za interent, jakie narzuca
    TPSA, rowniez klienci placili by mniej. Na zachodzie rynek jest bardziej
    konkurencyjny i 1Mb sym,etrycznego lacza mozna kupic za 50USD, a u nas to
    samo kosztuje 200USD...

    fenRis