  • Data: 2002-03-20 23:22:00
    Temat: Re: Zlecenie a zawieszona DG
    Od: k...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    > W ustawie jest napisane, że za działalność wykonywaną osobiście uważa się
    > umowy zlecenia (...) itp. jeżeli takich samych czynności nie wykonuje się
    > na rzecz *ludności*. Co oznacza tu słowo ludność? Osoby nie prowadzące
    > działalności gospodarczej?

    Czy może ktoś ustosunkować się do tego?
    Chodzi mi o sytuację, gdy jakaś czynność może być wykonana tylko na
    zasadzie umowy o dzieło (lub zlecenia) i gdy nie ma możliości rozliczenia
    się przez fakturę (wymóg zleceniodawcy).
    Czy naprawdę osoba prowadząca samodzielnie DG nie ma wówczas prawa przyjąć
    zlecenia? Przecież teoretycznie nic się nie zmienia -- zlecenie jest
    wykonywane *samodzielnie*.

    I gdyby ktoś mógł wyjaśnić, jak należy rozumieć "wykonywanie
    usług na rzecz ludności" -- termin z PDOFizU.

    -- KR.