  • Data: 2002-03-19 19:46:30
    Temat: Re: Zlecenie a zawieszona DG
    Od: k...@l...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Mar 2002, Grażyna Powichrowska wrote:

    > Myślę, że jesteś w błedzie. O ile zakres prac wykonywanych na umowę zlecenie
    > wchodzi w zakres zgłoszonych przy rejestracji DG, to jedno z drugim jak
    > najbardziej się wiąże.

    Właśnie! A w jaki sposób się wiąże? W jaki sposób osoba prowadząca DG
    (VAT) i biąrąca zlecenie ma się rozliczyć z podatku. W jaki sposób
    odprowadzić VAT (wystawić fakturę wewnętrzną)? W jaki sposób zleceniodawca
    może nie potrącać zaliczki na podatek dochodowy?

    W ustawie jest napisane, że za działalność wykonywaną osobiście uważa się
    umowy zlecenia (...) itp. jeżeli takich samych czynności nie wykonuje się
    na rzecz *ludności*. Co oznacza tu słowo ludność? Osoby nie prowadzące
    działalności gospodarczej?

    -- Karol