  • Data: 2002-03-13 19:29:01
    Temat: Re: Zgłoszenie działalności w US
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail'a z...@k...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >> http://strony.wp.pl/wp/6191/1.jpg

    Tu jest wszystko OK, wybrałeś opodatkowanie na zasadach ogólnych i będziesz
    prowadzioł podatkową książkę przychodów i rozchodów.

    > no i w tym problem, byłem już u dwóch księgowych i jedna nie maiła
    > pojęcia o co chodzi, powiedziała, że musi poczytać ustawę aby
    > poprawnie to wypełnić, a druga powiedziała, że jest OK i nie wiem w
    > końcu komu wierzyć, bo jeszcze tutaj na grupie dowiaduję się czegoś
    > innego, więc co ja mam robić!!! Drodzy koledzy poratujcie! Zamierzam
    > prowadzić działalność informatyczną świadcząc usługi głównie przy
    > programach komputerowych, od czasu do czasu sprzedać jakieś części i
    > coś naprawić. Nie będę prowadził komisu i chcę być vatowcem, znaczyć
> [...]
    Więc jeszcze raz:
    pozycje 38 - utrata możliwości zwolnienia z płacenia VAT w skutek
    przekroczenia obrotu 10.000 EURO (w tym roku 38,500zł)
    pozycja 39 - rezygnacja ze zwolnienia z VAT czyli chce płacić
    Jeżeli oba zaznaczysz nie to znaczy że ani nie utraciłeś zwolnienia ani sam
    z niego nie zrezygnowałeś, więc jesteś zwolniony. W twoim przypadku powinno
    być zaznaczone 39 TAK, oznacza to że rezygnujesz ze zwolnienia i wchodzisz
    na VAT.
    41 - tutaj trochę wcześniej się pomyliłem, ponieważ nie oznacza to
    oczywiście sprzedaży towarów wyłącznie zwolnionych, ale co to oznacza to
    już nie pamiętam, kołaczą mi coś po głowie jakieś metale szlachetne, nie
    wiem - sprawdź w ustawie - powinno byćdość czytelne :)
    I jeszcze pierwsz deklaracja - jeżeli rozpoczynasz DG 1 kwietnia to jest
    OK, pierwsza będzie oczywiście za kwiecień. :-)
    Mam nadzieję że rozwiałem twoje wątpliwości???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
    dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.