  • Data: 2003-06-23 20:25:30
    Temat: Re: Zerowe dochody a deklaracja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Jun 2003, Canizares wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Niedawno zarejestrowałem DG i rozliczam się przez KPiR jednak ze względu na
    >+ pewne okoliczności nie mam jeszcze żadnych dochodów ani kosztów - książka na
    >+ razie jest czysta jak łza :-)

    Albo sprzeciw albo książka jest nieprawidłowa !
    Przecież masz tam co najmniej jeden wpis: "remanent początkowy",
    prawda ? To że być może jest on "zerowy" jest bez znaczenia: numer
    ewidencyjny pozycja 1. został wykorzystany :)

    Pomijam sprawę że marnotrawstwem jest iż nie zaliczyłeś do
    kosztów wydatków "papierkologicznych" - opłaty rejestracyjnej
    itp. (pocieszę cię: sam też nie dopilnowałem :>), a o tym
    że zakup KPiR "drukowanej" (o ile taką masz) to też jak
    najbardziej koszt :)

    >+ Czy zatem muszę składać deklarację (a jeśli
    >+ tak, to jak ma ona wyglądać - wszędzie zera?!?)? Gdzieś słyszałem, że mogę
    >+ to zrobić dopiero przy pierwszych jakichkolwiek kosztach czy dochodach...

    Nie. Na pewno nie musisz składać dopóki nie wystąpi dochód powodujący
    pojawienie się podatku. Spora część (m.in. grupowiczów, ale jak wynika
    z opisów - również US) uważa że wręcz musi wystąpić podatek do zapłaty
    abyś *musiał* składać PIT-5 :)
    VATu rozumiem nie rozliczasz ?

    >+ A
    >+ jeśli trzeba ją składać, to co może mi grozić za niezłożenie jej za jakiś
    >+ miesiąc; jeśli to kara finansowa, to z jaką kwotą będę musiał się pożegnać?

    Mandat, ile - zależy. Poczytaj opinie na grupie w archiwum...

    pozdrowienia, Gotfryd