  • Data: 2003-06-23 23:19:05
    Temat: Re: Zerowe dochody a deklaracja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Jun 2003, Canizares wrote:

    >+ Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    [...]
    >+ > PIT-5 składa się dopiero wówczas gdy wystąpi podatek do zapłaty.
    >+
    >+ Dzięki wielkie. A jeszcze jedno - czy deklaracje mam w takim razie złożyć
    >+ dopiero jak będę miał dochód, czy też może przy pierwszych kosztach?

    No tak... pora późna... Zaaplikuj sobie kawę :]
    1. Dochód = przychód - koszty
    2. Podatek = (przychód - koszty)*skala("19%")-kwota_niepłacona
    3. Podatek_po_odliczeniach = podatek - odliczenia
    (a odliczenia to głównie_składka-zdrowotna !)
    Do kwoty która tu często pada (pięćset ileś złotych podatku,
    czyli dwa tysiące ileś kwoty dochodu) nie ma podatku [2],
    do kwoty zależnej od ilości spłaconych składek zdrowotnych
    nie ma podatku do zapłaty [3].

    >+ Przepraszam, że dopytuję się o rzeczy może oczywiste,

    Czy ty kojarzysz hasła: "przychód", "dochód" i "podatek"
    oraz ew. "podatek do zapłacenia" ??
    NAJPIERW wyliczasz podatek/podatek_do_zapłacenia (ja tam
    bym dmuchał na zimne ;)) a *PÓŹNIEJ* podejmujesz decyzję
    czy składać PIT-5 !!

    >+ ale na razie jeszcze
    >+ mam straszny kocioł w głowie od tego wszystkiego i momentami odnoszę
    >+ wrażenie, że już nic nie rozumiem :)

    Drobiazg. Jak się zabierzesz za jakieś przypadki szczególne
    to wrażenie się mocno pogłębi, zapewniam :] !

    pozdrowienia, Gotfryd