  • Data: 2006-01-12 10:27:50
    Temat: Re: Zatrudnienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Jan 2006, Lukasz K wrote:

    > Witam,
    > Zalozmy taka sytuacje teoretyczna:
    >
    > " Pan X jest wspolwlascicielem spolki cywilnej. Z US rozlicza sie na
    > ksiazke, i
    > jako firma wykazuje niewielki dochod. Jednak faktycznie dostaje co miesiac
    > wynagrodzenie w kwocie pwoiedzmy 2000 netto.

    To znaczy że
    albo:
    - pan X przejada zakumulowaną wartość swojego majątku w DG (np.
    zamiast amortyzację przeznaczać w kolejne inwestycje jej
    równoważność "odbiera sobie" - wolno mu)
    albo
    - pan X jest oszustem podatkowym

    > I teraz pytania:
    >
    > 1) Czy moze zostac zatrudniony w tej spolce na podstawie jakiegos typu umowy

    Umowę stanowi jednoczesne oświadczenie co najmniej 2 stron, nie można
    się "umówić sam ze sobą" (definicja w Kodeksie Cwilnym).

    > 2) Czy gdyby zmienil osobowosc prawna spolki to bylo by to mozliwe ?? Jaki
    > typ spolki ??

    Osoba prawna - spzoo, S.A.

    > 3) Czy musialby zmienic sposob rozliczania z ksiazki na pelna ksiegowosc ??

    O to to :)

    > 4) Czy bedac wspolwlascicielem moze wliczac w koszy wydatki na edukacje
    > (studia)

    Sporne

    > lub leczenie (konsultacje stomatologiczne)

    Nie.

    > 3 filar, lub inne rzeczy ??

    Nie mam zdania (coś z tym 3.filarem było, ale to dotyczy *pracowników*)

    > 6) Gdzie mozna znalezc dane o tym co moze stanowic koszty w firmie ?? Ustawa
    > mile widziana :)

    No toż ustawa o podatku dochodowym...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd