  • Data: 2006-11-08 15:22:58
    Temat: Re: Zaplata przelewem - wystawianie faktury
    Od: "ana" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A po co sobie z tym radzić? Płatnikiem może być kto inny. Urząd będzie
    > interesowało komu sprzedałeś, a nie kto za to zapłacił. Czy jak ktoś
    > ma rachunek wspólny z żoną, to też wystawisz fakturę jemu i żonie, czy
    > co? :)

    Czy to oznacza, że jak zapłaci (dokona przelewu) Jan Kowalski ze swojego
    prywatnego konta, a chce mieć fakturę na instytucję X i ja wystawię fakturę na
    instytucję X, która formalnie tej zapłaty nie dokonała, to wszystko będzie w
    porządku?
    Mam taki problem: Uczelnia A organizuje konferencję. Jan Kowalski wpłaca z
    prywatnego konta opłatę konferencyjną na konto uczelni A i prosi przy tym, aby
    wystawić fakturę na uczelnię B. Uczelnia A mówi, że nie może wystawić faktury
    uczelni B, bo ona formalnie nie dokonała zapłaty, dokonał zapłaty Jan
    Kowalski. Ja reprezentuję Uczelnię A i muszę niestety tym Janom Kowalskim
    tłumaczyć, że w tym przypadku nie jest możliwe wystawienie faktury na ich
    uczelnię B. Czy jest jakaś podstawa prawna, która mówi, że jeśli wpłaci A to
    faktura musi być na A a nie na B? A może to moja uczelnia A nie ma tu racji i
    są jakieś podstawy prawne, aby przekonywać uczelnię A, że powninna wystawić
    fakturę na uczelnię B?
    Pozdrawiam,
    A.