    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaplata przelewem - wystawianie faktury
    Date: Sat, 21 Oct 2006 12:44:41 +0200

    Hikikomori San wrote:

    > To ostro jest, ja polecam nie zwracac przelewów, tylko wyjaśniać
    > sprawę. Przygotowac sobie szablon dokumentu typu:
    >
    > Szanowni Panstwo, wtedy a wtedy orzymalismy przelew na taka kwotę,
    > ktory zidentyfikowalismyjako prawdopodobnie to i tamto za tamto.
    > Jednakze dane osoby skladajacej rpzelew sa rozne od ... jesli to jest
    > ten przelew prosimy o podpisanie i odesklanie zalacznika... do
    > wyjasnienia sprawy faktura nie zostanie wystawiona, jesli sprawa nie
    > zostanie wyjasniona bla bla przelew zostanei odeslany nadawcy...
    >
    > w zalaczniku

> [...]

    W zasadzie tak, ale byłoby dobrze gdyby podpisywał to także ten kto
    wysłał przelew ze swojego konta a nie tylko klient, dla którego ma być
    towar. Bo właśnie opróćz problemów z US możemy obawiać się roszczeń
    tego kto wysłał przelew za towar zamówiony przez kogoś innego. No i
    problem skąd mamy pewność, że podpis nie zostanie sfałszowany. Wiem, to
    są początki paranoi.....
    I nie tylko "faktura nie zostanie wystawiona" ale także "towar nie
    zostanie wysłany"