    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaniżanie cen na oprogramowanie
    Date: Tue, 21 Oct 2008 22:43:38 +0200

    Tristan wrote:
    > A możesz konstruktywnie skrytykować czy tylko destruktywnie?

    Ale co mam krytykować konstruktywnie?

    Po prostu zgodnie z polskim prawem nie ma obowiązku posiadania faktury
    na oprogramowanie, w celu dowodzenia jego legalności.
    W sytuacjach wątpliwych i tak wypowie się sąd (biegły).

    Jeśli Twoim zdaniem jest inaczej, to podaj link.
    Tylko nie do M$, please.

    > Nie sądzę.

    No przecież podałem zupełnie konkretny przykład z życia.

    Gdyby Ci nieszczęśnicy, co to kupili sprzęt z pirackim software, nie
    wzięli FV, to prawdopodobnie nie mieliby przy tej okazji problemów z
    policją. Tak więc posiadanie faktury nie tylko im nie pomogło, ale nawet
    naraziło ich na kłopoty.

    > No i? Nabywcy mając faktury mogą udowodnić, że działali w dobrej wierze, że
    > zakupili towar będąc przekonanym, że to legalna rzecz. A tamci ich
    > oszukali. I to tamci nie mają faktur, więc od razu widać kto winny.

    Którzy tamci? Wszyscy mieli faktury (oryginały/kopie), tylko że software
    był piracki. I od samego posiadania faktury nie zrobił się legalny ...

    > A, dodam jeszcze, że zwłaszcza w przypadku OEM ważna jest faktura, bo
    > licencja jest ważna tylko przy zakupie z danym sprzętem, a jak to udowodnić
    > bez faktury?

    Chyba mylisz legalność w sensie KK z warunkami licencjonowania.

    Zresztą najnowsze licencje OEM też przecież umożliwiają zakup dla tzw.
    system builderów.

    Pewnie dlatego możesz kupić Windows OEM (jako osoba prywatna, nie firma)
    bez jakiejkolwiek części komputerowej na przykład w Komputroniku.

    Piotrek