  • Data: 2008-10-23 21:20:43
    Temat: Re: Zaniżanie cen na oprogramowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Oct 2008, BartekK wrote:

    > Nie protestuj aż tak żarliwie, bo też swego stanowiska mocno bronić nie
    > zamierzam, nie twierdzę że nie da się przeksięgować - oczywiście że można,
    > tyle że jak ma się 3 regały śmieci - i nagle jeden z nich okazuje się
    > przydatny "do zużycia eksploatacyjnego", albo można go okazyjnie komuś
    > sprzedać - to trzeba się doszukać "czym on jest" i odpowiednio przeksięgować
    > przed sprzedażą, żeby nie było że wziął się znikąd (bo został rok wcześniej
    > wrzucony w koszty i zaginął, na żadnym remanencie go nie było

    Moment, moment.
    Ktoś oczekuje, że w remanencie pojawi się wyposażenie nieewidencjonowane?
    ;)
    W Twoim opisie przemyciłeś niespójność - pisząc "śmieci" usiłujesz
    przemycić entropię dotyczącą stanu "śmiecia", a nas tu interesuje,
    jak przy każdej papierkologii, co to za śmieć - i *jak* został
    "wrzucony w koszty", oczywiście materiał ma inny status niż wyposażenie,
    i jak to był materiał to "oczywiście" jest w remanencie ;)

    > a nagle wrócił z podróży w kosmos i zjawia się na fakturze)

    Tak sobie myślę, że w zasadzie został przeksięgowany (z towarów
    i materiałów na koszty) w momencie w którym stał się "śmieciem".
    Przecież właśnie wtedy się zużył, nie? ;)
    (oczywiście FORMALNIE zmarnowanie materiału "od leżenia" stanowi
    pewien problem, wypada sprzedać jako surowiec wtórny i jest OK,
    ale idzie o to, jak stał się "śmieciem" :D)

    pzdr, Gotfryd