eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZałożenie działalności › Re: Założenie działalności
  • Data: 2015-03-21 10:32:36
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 21.03.2015 o 00:57, witek pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >> W dniu 19.03.2015 o 21:34, witek pisze:
    >>> Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >>>> W dniu 19.03.2015 o 14:14, witek pisze:

    >> Czyli i tak trzeba złożyć rozliczenie
    > zwykle i tak go składasz niezaleznie od "rejestracji".


    No, czyli bez złożenia się nie obędzie.

    > to "rozliczenie" moze miec chocby formę twojego numeru pesel na przelewie.

    I co, mam wypisywać tysiąc peseli, jak mam 1000 pracowników? Nawet się
    nie zmieści.

    > Co i dlaczego wpłaciłeś wyszczególnisz w pit na koniec roku.

    Raz, PIT nie jest z ZUS, a US.
    Dwa, to już za późno, zdarzenie objęte ubezpieczeniem może nastąpić w
    ciągu roku.

    > , a dodatkowo takie rozliczenie
    >> musiałoby zawierać dane do rejestracji.
    > Jezu.
    > Jakiej rejestracji.

    Płatnika składek oraz ubezpieczonych. Takie założenie konta w systemie.
    Jak kupuję ubezpieczenie w PZU mieszkania, to też muszę zarejestrować w
    PZU swoje dane i wypełnić formularz.

    > Jedyne co potrzebne do zidentyfikowania kto wpłacił miesci sie w przelewie.


    To zupełnie nie jest wystarczające.

    > Formatki przelewów do ZUS i US z dodatkowymi danymi mają juch chyba
    > wszystkie banki.

    I gdzie tam masz podane szczegóły? Masz miesiąc, kwota i rodzaj
    ubezpieczenia. Nie ma informacji o różnych wariantach ubezpieczeń oraz
    osobach mu podlegających.


    > Po co wpłacił, dlaczego wpłacić i ile powinien wpłacić miesci sie
    > spokojnie na rocznym pit.


    Nie mieści się, patrz wyżej.

    >> I tak przy każdym rozliczeniu. A
    >> dzięki rozbiciu na osobny formularz (można je złożyć przecie
    >> równocześnie, jak ktoś ma jednoosobową DG) masz 1 raz w historii
    >> rejestrację i DRA potem przy zmianach.
    > DRA, ZMLA, usy srusy.
    > Ale po co?


    Aby odpowiednio zaksięgować ubezpieczenia.

    > Chyba tylko po to, zeby urzednicy potrafili uzasadnic swoje istnienie.

    Przecie to system robi.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1