    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zalozenie DG i kilka pytan
    Date: Tue, 12 Sep 2006 08:54:41 +0200

    Grys wrote:

    > 1. Na siedzibe firmy wybralem mieszkanie, którego jestem
    > wlascicielem, natomiast nie jestem i w najblizszym czasie nie bede
    > tam zameldowany, lecz bede tam mieszkal. Czy w koszty w takim
    > wypadku bede mógl zaliczac wszystkie koszty (czynsz, rachunki za
    > prad, gaz, internet) w pelnej wysokosci czy tez bezpieczniej jest
    > zaliczac tylko ich czesc?

    Zameldowanie nie ma tu żadnego znaczenia.
    Jeśli mieszkasz to część czynszu, prądu, gazu, internetu wykorzystujesz
    do celów osobistych. Więc jedyna sensowna i dopuszczalna metoda to
    proporcjonalnie do powierzchni mieszkania wykorzystanej na DG. I
    dodatkowo przygotowanie sobie odpowiedzi na pytania w stylu: do czego
    pan prowadząc usługi XXX wykorzystuje tak dużo gazu. Co tu dużo mówić
    często przy takich kosztach lepiej sobie je podarować niż robić cuda,
    które i tak nie wytrzymają pierwszej kontroli z US. Co innego jeśli
    mieszkasz gdzie indziej, a mieszkanie wykorzystujesz tylko na DG. Ale
    wtedy z kolei powstaje problen podatku od nieruchomości.

    > 2. Poniewaz jest to nowe mieszkanie i calkowicie nieumeblowane
    > czesc faktur za meble chce zaliczyc sobie równiez w koszty -
    > rozumiem, ze powinno wystarczyc jesli na fakturze znajdzie sie
    > zapis ze sa to meble biurowe (a faktycznie bedzie to np komplet
    > wypoczynkowy i mebloscianka). Czy w przypadku kontroli nalezy
    > pokazac te meble? Czy od takiego zakupu mozna odliczyc VAT?

    W wypadku mebli kupowanych na DG do prywatnego mieszkania, to zawsze
    pierwszą sprawą przy kontroli skarbowej jest pokazanie w naturze jak te
    meble są wykorzystane. Więc nie kombinuj, bo popłyniesz....
    Tak, VAT od mebli kupionych na DG można odliczyć jak od wszystkiego
    innego.