eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZalozenie DG i kilka pytanRe: Zalozenie DG i kilka pytan
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zalozenie DG i kilka pytan
    Date: Tue, 12 Sep 2006 08:54:41 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 34
    Message-ID: <ee5ljf$i2c$1@opal.futuro.pl>
    References: <1...@m...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: lin.kompas.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1158044079 18508 62.233.130.158 (12 Sep 2006 06:54:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Sep 2006 06:54:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.6.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:168799
    [ ukryj nagłówki ]

    Grys wrote:

    > 1. Na siedzibe firmy wybralem mieszkanie, którego jestem
    > wlascicielem, natomiast nie jestem i w najblizszym czasie nie bede
    > tam zameldowany, lecz bede tam mieszkal. Czy w koszty w takim
    > wypadku bede mógl zaliczac wszystkie koszty (czynsz, rachunki za
    > prad, gaz, internet) w pelnej wysokosci czy tez bezpieczniej jest
    > zaliczac tylko ich czesc?

    Zameldowanie nie ma tu żadnego znaczenia.
    Jeśli mieszkasz to część czynszu, prądu, gazu, internetu wykorzystujesz
    do celów osobistych. Więc jedyna sensowna i dopuszczalna metoda to
    proporcjonalnie do powierzchni mieszkania wykorzystanej na DG. I
    dodatkowo przygotowanie sobie odpowiedzi na pytania w stylu: do czego
    pan prowadząc usługi XXX wykorzystuje tak dużo gazu. Co tu dużo mówić
    często przy takich kosztach lepiej sobie je podarować niż robić cuda,
    które i tak nie wytrzymają pierwszej kontroli z US. Co innego jeśli
    mieszkasz gdzie indziej, a mieszkanie wykorzystujesz tylko na DG. Ale
    wtedy z kolei powstaje problen podatku od nieruchomości.

    > 2. Poniewaz jest to nowe mieszkanie i calkowicie nieumeblowane
    > czesc faktur za meble chce zaliczyc sobie równiez w koszty -
    > rozumiem, ze powinno wystarczyc jesli na fakturze znajdzie sie
    > zapis ze sa to meble biurowe (a faktycznie bedzie to np komplet
    > wypoczynkowy i mebloscianka). Czy w przypadku kontroli nalezy
    > pokazac te meble? Czy od takiego zakupu mozna odliczyc VAT?

    W wypadku mebli kupowanych na DG do prywatnego mieszkania, to zawsze
    pierwszą sprawą przy kontroli skarbowej jest pokazanie w naturze jak te
    meble są wykorzystane. Więc nie kombinuj, bo popłyniesz....
    Tak, VAT od mebli kupionych na DG można odliczyć jak od wszystkiego
    innego.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1